۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۰۱
کد خبر: 85369149
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فرمانده سابق ناتو: جنگ اوکراین فرجامی چون جنگ کره خواهد داشت

تهران– ایرنا– «جیمز استاوریدیس» دریاسالار بازنشسته نیروی دریایی آمریکا و از فرماندهان سابق سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت که جنگ اوکراین می‌تواند سرانجامی همچون جنگ کره داشته باشد که بخشی از خاک اوکراین در اختیار روسیه قرار گیرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای رسانه آمریکایی بیزینس اینسایدر (businessinsider) این فرمانده سابق ناتو اعلام کرد: در نهایت این (جنگ اوکراین) به مانند جنگ کره به پایان خواهد رسید، بدین معنی که روسیه احتمالا کنترل بخشی از اوکراین را در اختیار داشته باشد؛ از دیگر سو شاهد ورود اوکراین به ناتو خواهیم بود.

وی افزود: روسیه و اوکراین هردو از (ادامه) این جنگ چه از بابت توانایی های نظامی و چه تحریم های اقتصادی به شدت خسته شده اند. زمانی که تمام اینها را در کنار هم قرار می دهم، تصور می کنم تا پایان امسال (۲۰۲۴) و احتمالا پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، موقعیت بالقوه ای برای مذاکره داشته باشیم.

فرمانده سابق ناتو: جنگ اوکراین فرجامی چون جنگ کره خواهد داشت
«جیمز استاوریدیس » دریاسالار بازنشسته نیروی دریایی آمریکا

بیزینس اینسایدر در ادامه نوشت: در سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی ولودمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین هرگونه مذاکرات صلح با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را ناممکن خواند، اما اندکی پس از آن وی در نوامبر ۲۰۲۲ طرح صلح ۱۰ ماده ای که خواهان خروج قوای روسیه از خاک اوکراین و بازگشت به مرزهای قبل بود را خواستار شد.

جنگ اوکراین که به دنبال نادیده انگاشتن دغدغه های امنیتی مسکو از سوی غرب به سرکردگی آمریکا در مورخ پنجم اسفند ۱۴۰۰ آغاز شد، با حمایت هنگفت مالی و نظامی غرب، با مسدود شدن مسیر هرگونه دیپلماسی برای فرونشاندن آتش این جنگ مواجه شد.

اکنون کشورهای اروپایی عضو ناتو نسبت به ادامه این جنگ با توجه به تحولات اخیر منطقه خود دچار تردید شدند و در ضعف مالی و تجیهزات نظامی گرفتار می بینند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha