مدیرکل ارشاد فارس: دهه فجر، فرصت مناسبی برای بیان ارزش های انقلاب است

شیراز- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: دهه مبارک فجر فرصت مناسبی برای معرفی ارزش های والای انقلاب به ویژه به نسل جوان و نوجوان جامعه و یادآور عظمت ملت و خون پاک شهدا، شجاعت ایثارگران و تدابیر امام راحل است.

به گزارش ایرنا، حمید رضا قانعی، دوشنبه در جلسه تشریح برنامه های دهه فجر حوزه فرهنگ، ادب و هنر استان افزود: در این ایام شاهد برگزاری سلسله نشست‌های ادبی، مطبوعاتی، نقد و بررسی کتب با عنوان های کوچه باغ، دکه، معاشرت و آیینه با حضور نویسندگان، شاعران، منتقدین و علاقمندان به حوزه ادبیات در سالن های این اداره کل خواهیم بود.

او ادامه داد: در حوزه فرهنگی، امروز شاهد برگزاری هجدمین دوره شعر فجر با عنوان محفل شعر کودک و نوجوان شیراز بودیم که با کارگاه آسیب شناسی شعر کودک و نوجوان همراه بود و در حاشیه آن کارگاه آسیب‌شناسی شعر کودک و نوجوان نیز بر پا شد.

وی افزود: جشنواره هنرهای تجسمی فجر از ۱۰ بهمن در سه بخش عکس های ویژه شاهچراغ (ع)، خوشنویسی و آثار نمایشگاهی به میزبانی نگارخانه های شیراز آغاز خواهد شد.

مدیرکل ارشاد فارس: دهه فجر، فرصت مناسبی برای بیان ارزش های انقلاب است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: طی این مدت رویدادهای فیلم و عکس نیز تداوم خواهد داشت.

قانعی افزود: بر این اساس جشنواره فیلم فجر به مدت یک هفته یعنی از ۱۶ تا ۲۲ بهمن ماه جاری با ۱۶ فیلم و بسته محتوایی فیلم های دفاع مقدس، پویا نمایی و پرتره در سالن های سینمای هنرشهر آفتاب، ایران و تالار حافظ برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: نمایشگاه مد و لباس شیراز نیز از ۲۵ تا ۳۰ بهمن ماه جاری در تالار جهاد دانشگاهی شیراز برپا خواهد بود و نمایشگاه مد و لباس آباده نیز از ۲۲ بهمن پذیرای علاقمندان حوزه مد و لباس است.

او اظهار کرد: همایش بین المللی مهدویت و انقلاب اسلامی از دیگر برنامه های دهه فجر حوزه فرهنگ و ارشاد است و علاوه بر این محفل چهارم انس با قرآن کریم نیز توسط شورای توسعه فرهنگ قرآنی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همزمان با هفدهم رجب سالروز شهادت حضرت شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: مسابقه کتابخوانی ۴۰ پایمرد انقلاب اسلامی و پویش معرفی‌ کتاب با محوریت قهرمان‌ سلیمانی نیز از دیگر برنامه های این ایام است.

قانعی افزود: در تمامی شهرستان ها، رویدادهای تبلیغی و ترویجی مختلفی برنامه ریزی شده که جشن های مردمی به همراه جُنگ‌های شادی و اجرای نمایش، نمایشگاه و موسیقی از جمله این برنامه ها است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha