۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۵۱
کد خبر: 85369570
T T
۳۱ نفر

برچسب‌ها

نشست ابتکار همکاری منطقه‌ای افغانستان در کابل آغاز به کار کرد

تهران- ایرنا- نشست نمایندگان ویژه و سفرای کشورهای همسایه و منطقه تحت عنوان «ابتکار همکاری منطقه‌ای افغانستان»، پس از چند ساعت تعویق، دقایقی پیش در وزارت امورخارجه در کابل آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری صدای افغان(آوا)، حفیظ ضیااحمد، معاون سخنگوی وزارت امورخارجه حکومت سرپرست طالبان با انتشار تصویر نمایندگان ویژه و سفرای کشورهای همسایه و منطقه با امیر خان متقی وزیر امور خارجه طالبان، از آغاز این نشست مهم خبر داد.

این نشست در حالی برگزار می‌شود که عبیدالرحمن نظامانی کاردار سفارت پاکستان در کابل به جای آصف علی درانی نماینده ویژه این کشور در آن شرکت کرده است.

براساس این گزارش، این نشست از دید وزارت امورخارجه طالبان، از اهمیت بالایی برخوردار است.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان روز گذشته در این رابطه، اظهار داشت: امیدواریم تعامل منطقه‌ای به نتیجه برد-برد منجرشود.

ذاکر جلالی مشاور وزیر امور خارجه طالبان در این مورد در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس، نوشت: ‏با گذشت تقریباً ۲ سال و نیم از حکومت طالبان و رویکردهای متفاوت بازیگران منطقه‌ای و غربی در تعامل با این گروه؛ بازیگران منطقه‌ای را متوجه شکل‌گیری ایجاد تعامل منظم‌تر میان افغانستان و منطقه با رویکرد منطقه‌محور و بر مبنای منافع و تهدیدهای مشترک کرده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha