۹ بهمن ۱۴۰۲، ۲۰:۰۱
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85369678
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه قزوین: وظیفه رسانه تحقق قانون، حق و عدالت است

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: رسالت رسانه‌ای‌ها این‌ است که مجموعه مثلث قانون، حق و عدالت را مدیریت، هدایت و جهت‌دهی کرده و با این زیرساخت‌ها کارها را پیش ببرند.

به گزارش ایرنا و به نقل از کانال اطلاع رسانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی عصر دوشنبه در دیدار اعضای هیات مدیره و بازرسان خانه مطبوعات استان قزوین اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های خود از مثلث قانون، حق و عدالت صحبت کردند، وقتی این سه ضلع در کنار هم قرار گرفتند کارها زیبا می‌شود.

وی با بیان اینکه اختلاف نظر و سلیقه همراه با شرح صدر انسان را به کمال می‌رساند، تصریح کرد: اختلاف به معنای آمد و شد است، این آمد و شد را شما به فضای رسانه، خبر، فکر و اندیشه ببرید.

آیت الله عابدینی تاکید کرد: مسوولیتی که شما [اهالی رسانه] دارید، مسوولیت بسیار سنگینی است، برای چه کسی سنگین است؟ شما یک قشر از مردم هستید، می‌بینید که چقدر سخت است که با حقوق ناچیز زندگی می‌کنید، چقدر اقشار هستند که همین شرایط شما را دارند؟ این دلسوز مردم بودن و اعتقاد به قیامت داشتن از جمله مشترکاتی است که باید روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرد.

کاری کنید تا اعتقادات دینی در اصحاب رسانه نفوذ کند/ تفکیک حق و باطل وظیفه رسانه است

آیت الله عابدینی بیان کرد: شما باید کاری کنید که این اعتقادات دینی در اصحاب رسانه نفوذ کند، این‌ها کار می‌برد، درد ما این‌هاست، اساسی‌ترین کاری که جامعه ما نیاز دارد همین‌هاست، در جامعه ما آن‌هایی که پیشکسوت هستند و می‌توانند دیگران را جهت‌دهی کنند، اهل رسانه و مطبوعات‌اند.

امام جمعه قزوین همچنین تشریح کرد: شما مسوولیت دارید و نسبت به رسانه‌ای‌ها پیشکسوت هستید، بنابراین تقابل بین حق و باطل حائز اهمیت است، قلم شما و اصحاب رسانه باید این‌ها را نشان بدهد و بگویید فلان چیز به فلان دلیل حق و فلان چیز به فلان دلیل باطل است، این به معنای جهاد تبیین است که رهبر حکیم انقلاب از ما و شما انتظار دارند.

آیت الله عابدینی ادامه داد: شما به عنوان اهل قلم در کدام طرف هستید؟ رسانه‌ها و مطبوعات باید اثرگذاری‌شان در این مساله مشهود باشد، دنیای آینده ما دنیای این مسابقات است، یعنی اگر یک همایش کشوری برگزار شد، برویم ببینیم کدام استان است که مطبوعات آن در حمایت از حق کارهای اثرگذار دارند؟ رسانه‌ها باید با این‌ها سنجیده شوند.

رسانه‌ها برای برای ایجاد فضایی امن در فتنه‌ها تلاش کنند

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: در فتنه‌های داخلی، هنر مطبوعاتی‌ها و اهالی رسانه باید این باشد که اگر فتنه‌ای ایجاد شد بگوییم حضور زنده، فعال، بابصیرت، با صداقت و با انسانیت اصحاب رسانه باعث شد استان ما امن‌ترین استان شود، فرهنگ مطبوعاتی‌ها باید فرهنگ صداقت و ایمان باشد.

وی تصریح کرد: در فتنه‌های خارجی مانند مساله غزه و صهیونیست‌های آدم‌کش، کودک‌کش و نسل کش، اگر مطبوعاتی‌ها رگ غیرتشان نجنبد و قلمشان در این زمینه به کار نیفتد، بیانیه ندهند و فریاد نزنند، رفوزه خواهند شد، باید کاری کنید اصحاب تحت تکفل شما در قیامت از شما شکایت نکنند که شما باعث شدید ما این مسایل را متوجه نشویم.

در انجام رسالت رسانه‌ای خود در ایام انتخابات کوتاهی نکنید

امام جمعه قزوین با اهمیت شمردن عرضه انتخابات بیان کرد: این حضور جدی، رقابت و مشارکت تیر خلاصی است برای دشمنانی که متزلزل هستند، در انجام رسالت رسانه‌ای خود کوتاهی نکنید، امنیت انتخابات، مشارکت حداکثری، رقابت و سلامت در انتخابات چهار عنصر اصلی است که رهبر حکیم انقلاب روی آن تأکید دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: اتاق‌های فکر شما باید چشم‌انداز رسانه را مشخص کنند و ببینیم رسانه در کجا قرار دارد، ما چقدر باید اصرار روی رسانه مکتوب داشته باشیم و چقدر روی رسانه مجازی سرمایه‌گذاری کنیم؟ مجازی هم فضاهای پیچیده، نو و غافلگیرکننده‌ای دارد که هر روز از راه می‌رسند، برای این‌ها باید فکرهای جدی شود و مدیریت شوند.

وی یادآور شد: باید بنشینیم فکر کنیم که چطور فلان مسوول را به عنوان جوابگو به میدان بیاوریم، می‌توانید عزیزان زیرمجموعه خود را بسیج کنید تا در بحث میز خدمت در نمازهای جمعه حضور پیدا کنند و این موضوع را با حضور رسانه‌ای تکمیل کنید، ما نیز از همه زحمات شما تشکر می‌کنیم، ان‌شاءالله خداوند به کارهای شما برکت بدهد.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار اعضای هیات مدیره و بازرسان خانه مطبوعات استان قزوین گزارشی از برنامه‌های خود به منظور حمایت از اعضای خانه مطبوعات ارایه کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha