۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۴۱
کد خبر: 85369950
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۱هزار و ۶۰۰میلیارد ریال صرف طرح‌های صنعت گاز فارس شد

شیراز-ایرنا-مدیر عامل شرکت گاز فارس گفت:۲۱ هزار و ۶۰۰میلیارد ریال اعتبار صرف طرح‌های گازرسانی به ۲شهر، ۳۲روستا و ۱۳۲ صنعت با پوشش بیش از ۹۹درصدی جمعیت شهری و روستایی و پوشش ۹۰درصدی صنایع استان شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا،علی‌اکبر میدان‌شاهی سه‌شنبه در نشست خبری ضمن تبریک به مناسبت ایام دهه فجر اظهار کرد: این طرح ها در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهند رسید.

وی ادامه داد: تا ۲سال گذشته هفت شهر، ۳۱۰روستا و ۲هزار و ۴۰۰ صنعت بدون گاز بودند که این آمار زیبنده استان فارس نبود؛ لذا تمام تلاش خود را برای گازرسانی به این مناطق به کار گرفتیم و اقدامات قابل‌توجهی در این زمینه انجام شد.

مدیرعامل شرکت گاز فارس بیان کرد: در طول سال‌های اخیر تلاش شد تا عدالت در گازرسانی را به سمت روستاها ببریم تا ضمن محرومیت‌زدایی زمینه مهاجرت معکوس به روستاها فراهم شود؛ هم‌اکنون روستاهای ۲۰خانوار استان فارس گازدار شده‌اند و مجوز گازرسانی به ۱۵۲ روستای دیگر را هم دریافت کرده‌ایم.

میدان‌شاهی افزود: از فرصتِ وجود منابع گازی و چندین خط انتقال به عنوان کریدور عبور انرژی در استان فارس بهره بردیم و از همان ابتدا نقشه راه برای تحقق اهداف شرکت گاز با هدف احصای فرصت‌ها و تهدیدها، تدوین و اصلاح فرآیندهای کاری و ارائه خدمات بهتر به مردم، درآمدافزایی، ارتباط با مشتری و جامعه، ارتقا بهره‌وری و رضایت‌مندی برای اُفق سه ساله تعریف شد.

مدیرعامل شرکت گاز فارس گفت: رُشد درآمد، ارتقا بهره‌وری، افزایش سهم گاز در سبد انرژی استان، اتخاذ رویکرد مدیریت سبز، بهبود انضباط مالی و بهینه‌سازی هزینه‌ها، مدیریت زیست محیطی، بهینه مسئولیت های اجتماعی و ارتقای سطح رضایتمندی مشترکین و نمایندگان جامعه، چابک‌سازی، هوشمندسازی و کیفی‌سازی خدمات از مهمترین اهداف استراتژیک شرکت گاز فارس به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱، در شبکه‌گذاری ۹۴ درصد، انشعاب۹۳ درصد، گازرسانی به صنعت ۱۰۹ درصد، گازرسانی شهری و روستایی به ترتیب با رشد ۱۰۰ و ۱۰۱ درصدی روبه رو بوده‌ایم و گازرسانی به ۶۵۵صنعت، ۲شهر و ۱۷۰روستا انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز فارس گفت: در سفر هیأت دولت به استان فارس در مهرماه سال جاری طرح‌های گازرسانی به ۲ شهر، ۶۳ روستا و ۳۳۰ صنعت با اعتبار ۲هزار و ۲۰۴ میلیارد تومان افتتاح و عملیات اجرایی گازرسانی به ۴۱ روستاو ۵۰۰ صنعت نیز آغاز شد.

میدان شاهی اظهار داشت: احداث خط انتقال گاز مشکان-هرات نیز بعد از ۱۶ سال اجرا و افتتاح شد و با این اقدام تهدید افت فشار رفع و زیرساخت پایداری در حوزه اشتغال ایجاد شد.

وی با بیان اینکه بهینه‌سازی مصرف انرژی در ۲ هزارو ۹۲۶ واحد موتور خانه با مبلغ ۱۸۵ میلیارد ریال انجام شده است، گفت: لوله‌کشی داخلی منزل هزارو ۵۰۰ خانوار از مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی با هزینه‌ای بیش از ۱۸ میلیارد تومان به منظور محرومیت‌زدایی صورت گرفت و افزون براین مقرر شد اشتراک گاز این خانوارها رایگان شود.

مدیرعامل شرکت گاز فارس ارتقا سطح رضایتمندی مشترکین را یکی از اتفاقات خوب در سال جاری دانست و بیان کرد: براساس جامعه آماری بیش از ۹ هزار مشترک در استان فارس وجود دارد که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته شاهد ارتقای پنج درصدی رضایتمندی مشترکین بوده‌ایم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha