۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۰۳
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85370598
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یکهزار و ۱۳۰ میلیارد ریال برای تکمیل سدهای خراسان‌شمالی ابلاغ شد

بجنورد-ایرنا- مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت:‌ یکهزار و ۱۳۰ میلیارد ریال برای تکمیل عملیات اجرایی و علاج بخشی سدهای استان از محل اعتبار سفر استانی دولت ابلاغ شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی، سید عقیل مرتضوی روز سه شنبه اظهار کرد: این میزان اعتبار برای تکمیل عملیات اجرایی سدهای "گلمندره"، "دربند"، "بش قارداش" و علاج بخشی سد "بیدواز" ابلاغ شده است.

وی افزود: بیشترین میزان اعتبارات ابلاغی مربوط به تکمیل ساخت سد "گلمندره" با ۶۰۰ میلیارد ریال است.

مرتضوی با بیان اینکه دولت سیزدهم با اختصاص اعتبارات به عملیات اجرایی سد "گلمندره" سرعت بخشیده است، گفت: این طرح با گنجایش مخزن ۲۸ میلیون متر مکعب اکنون بیش از ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: این سد از نوع خاکی با هسته رسی است و هدف از ساخت آن، کنترل سیلاب ورودی به جنگل گلستان، بهبود وضعیت کشاورزی در اراضی پایاب و رونق وضعیت صنعت و اقتصاد در این منطقه است.

وی اظهار کرد: با بهره برداری از این سد سالانه ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب آب برای پوشش یکهزار هکتار از اراضی پایین دست تنظیم می شود.

وی گفت: ۳۳۰ میلیارد ریال از رقم اعتبار ابلاغی، مربوط به تکمیل طرح علاج بخشی سد "بیدواز" اسفراین است که با پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصد وارد مدار بهره برداری شده و مخزن آن از زمستان سال گذشته با تمام ظرفیت آماده آبگیری است.

سد اسفراین که از نوع خاکی با هسته رسی است در سال ۸۳ به بهره برداری رسید و مخزن آن گنجایش ذخیره سازی بیش از ۴۸ میلیون متر مکعب آب و توان تنظیم سالانه ۴۱ میلیون متر مکعب آب را دارد.

تاکنون هشت سد با مجموع گنجایش ذخیره حدود ۲۳۰ میلیون متر مکعب آب در خراسان شمالی ساخته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha