۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای مدیریت منابع آب خراسان شمالی ابلاغ شد

بجنورد-ایرنا-مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار سفر رییس جمهور در سال جاری برای تکمیل طرح‌های مدیریت منابع آب استان ابلاغ شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی، سید عقیل مرتضوی روز چهارشنبه در این خصوص اظهار کرد: این مبالغ از محل های متفرقه اعتباری علاوه بر قانون بودجه برای تسریع روند اجرایی سد گلمندره و اقدامات تکمیلی اجرای پروژه علاج بخشی سد بیدواز اسفراین ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: روند اجرایی سد گلمندره تاکنون حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای ساخت این سد تاکنون حدود ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: تکمیل سد گلمندره در ردیف طرح های اولویت دار دولت سیزدهم قرار دارد و با بهره برداری از این سد سالانه ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب آب برای پوشش یکهزار هکتار از زمین های پایین دست تنظیم می شود.

وی افزود: هدف از ساخت سد گلمندره، کنترل سیلاب ورودی به جنگل گلستان، بهبود وضعیت کشاورزی در اراضی پایاب و رونق وضعیت صنعت و اقتصاد در منطقه است.

مرتضوی گفت: مخزن سد گلمندره گنجایش ذخیره سازی ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب آب را دارد و ساختگاه آن در کیلومتر ۱۳۰ جاده بجنورد به آزادشهر قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی تصریح کرد: مصوبه سفر رییس جمهور برای تکمیل پروژه علاج بخشی سد بیدواز اسفراین طی مدت ۲ سال نیز، در سال گذشته در کمتر از پنج ماه محقق و به صورت عملیاتی وارد مدار بهره برداری شده است.

مرتضوی افزود: این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصد، بهره برداری شده و مخزن سد اسفراین از زمستان گذشته با تمام ظرفیت در حال آبگیری است.

وی کل اعتبار هزینه شده برای پروژه علاج بخشی سد اسفراین را حدود یکهزار و ۴۶۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: فعالیت های میدانی، پایشی و کنترلی مربوط به علاج بخشی سد بیدواز اسفراین از سال ۱۳۹۳ و عملیات اجرایی علاج بخشی این سد در اوایل سال ۱۳۹۵ آغاز شد و در اواسط سال ۱۴۰۱ به پایان رسید.

در استان خراسان شمالی تاکنون هشت سد با مجموع گنجایش ذخیره حدود ۲۳۰ میلیون متر مکعب آب ساخته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha