رسانه‌ها در انعکاس الگوسازی نخبگانی نقش ویژه‌ای دارند

سنندج- ایرنا- رئیس بنیاد نخبگان کردستان گفت: یکی از رسالتهای بنیاد ملی نخبگان، الگوسازی و تکریم نخبگان است که رسانه‌ها نقش ویژه‌ای در این زمینه دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جمال سلیمی روز سه‌شنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سنندج، اظهار کرد: انعکاس این الگوسازی در بدنه جامعه از سوی خبرنگاران و اصحاب رسانه، نقش بسیار ویژه ای در ایجاد انگیزه برای نسل جوان و نوجوان دارد.

وی افزود: علاوه بر شناسایی، هدایت و حمایت نخبگان از سوی بنیاد ملی نخبگان باید زمینه تاثیرگذاری این قشر در جامعه به اطلاع افکار عمومی و نسلهای آینده ساز برسد تا آنها نیز با آگاهی و شناخت درست در این مسیر حرکت کنند.

رئیس بنیاد نخبگان کردستان گفت: بخش عمده ای از رسالت اصلی انعکاس دستاوردها و توانمندیهای نخبگان در بدنه جامعه، رسانه ها هستند.

سلیمی با اشاره به اینکه در ساختار بنیاد نخبگان الگوسازی وظیفه سازمانی است ولی بخش عمده آن بر عهده رسانه هاست، ادامه داد: خبرنگاران می توانند به سرآمدان علمی، صنعت، هنر، فرهنگ و ورزش کمک کنند.

وی افزود: انعکاس این الگوها در بدنه جامعه باعث می شود تا مسیری که نسل جوان و نوجوان انتخاب می کند، مسیر درست، هدفمند و آینده‌داری باشد و از سویی با حمایت از جامعه نخبگان و استعدادها می شود افکار عمومی را به این سمت برد که نخبگان تاثیرگذاری خاصی در جامعه دارند و صرفا مادی نیست.

سلیمی با اشاره به انتشار فراخوان سومین دوره جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی، گفت: ثبت نام این دوره از فراخوان در سامانه «دانا» (درگاه ارتباط با نخبگان ایران) ذیل سامانه بنیاد ملی نخبگان در حال انجام است.

وی افزود: به منظور تحول در دستگاه‌های اجرایی و ارتقا نظام حکمرانی کشور، در این طرح نخبگان و استعدادهای برتر علاقه‌مند به فعالیت در دستگاه‌های دولتی، شناسایی و برای اشتغال به دستگاه‌های اجرایی معرفی می‌شوند.

رئیس بنیاد نخبگان کردستان گفت: شناسایی مشمولان این تسهیل، بر اساس آخرین مدرک تحصیلی، امتیاز حاصل از فعالیت‌های نخبگانی و تایید کارگروه تخصصی انجام می‌شود، ضمن اینکه متقاضیان در صورت کسب حداقل امتیاز لازم (بر اساس آخرین مدرک تحصیلی) و احراز سایر شرایط، از مزایای این تسهیل بهره‌مند خواهند شد.

سلیمی ادامه داد: متقاضیان تا ۱۵ بهمن بر اساس شرایط هر یک از کد مشاغل می‌توانند سه گزینه را انتخاب کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha