۴۳۰ هزار میلیارد ریال طرح در منطقه آزاد اروند سرمایه گذاری شده است

آبادان - ایرنا - مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی با بیان اینکه روند طرح های اجرایی در منطقه آزاد اروند بسیار خوب است گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴۳۰ هزار میلیارد ریال برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند دریافت شده است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الله عبدالملکی سه شنبه در حاشیه برگزاری نخستین المپیاد ورزشی کارکنان مناطق آزاد در آبادان در جمع خبرنگاران با اشاره به میزان تحقق سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال، معادل هشت میلیون یورو ارز از نظر اقتصادی در منطقه آزاد اروند طرح انجام شده که در دهه فجر بخشی از این طرح‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به بهره برداری طرح‌های دهه فجر در مناطق آزاد کشور ادامه داد: همه مناطق آزاد کشور طرح‌های بسیاری را برای بهره‌برداری آماده کردند که در منطقه آزاد نیز طرح‌های خوبی به مناسبت دهه مبارک فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی گفت:مناطق آزاد کشور به صورت شبکه‌های و تیمی در اقتصاد کشور تاثیرگذار و این مناطق تیم ملی اقتصاد بین ‌المللی جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی با بیان اینکه ۲ هدف از ورزشی را در بخش فردی و سازمانی دنبال می کنیم خاطرنشان کرد: در بخش فردی با تقویت جسم روح ورزشکاران تقویت می‌شود و نیز در هدف سازمانی اگر همکاران ما قوی باشند وظایف خود را بهتر انجام می‌دهند.

عبدالملکی افزود: امسال ۶ منطقه آزاد و دبیرخانه مناطق آزاد در این مسابقات شرکت کردند که امیدواریم سال آینده ۱۹ تیم در این مسابقات شرکت کنند.

۴۳۰ میلیارد ریال طرح در منطقه آزاد اروند سرمایه گذاری شده است

به گزارش خبرنگار ایرنا، نخستین المپیاد ورزشی کارکنان مناطق آزاد با حضور ۲۵۸ ورزشکار از هفت منطقه آزاد تجاری و اقتصادی و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد،در رشته‌های فوتسال، والیبال ، تنیس روی میز ، شطرنج و دارت در ۲ بخش مردان و زنان به مدت ۶ روز در آبادان و خرمشهر برگزار خواهد شد.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha