۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۲۱
کد خبر: 80654726
T T
۰ نفر

كلنگ زني مجتمع بزرگ تجاري، صنعتي بندر خشك شلمچه

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۲۱
کد خبر: 80654726
كلنگ زني مجتمع بزرگ تجاري، صنعتي بندر خشك شلمچه

تهران - عمليات اجرايي 4 هزار ميليارد ريال پروژه سرمايه گذاري در بندر خشك شلمچه با حضور مسئولين استاني و محلي در منطقه آزاد اروند آغاز شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اعلام این خبر، افزود: با كلنگ زنی پروژه مجتمع بزرگ تجاری، صنعتی و رفاهی شركت محور طلایی اروند، در سال حماسه سیاسی و اقتصادی، زمینه سرمایه گذاری و فعالیت در شلمچه در حوزه های احداث سردخانه، انبار كالا، ساخت سیلو، پایانه صادرات محصولات ساختمانی و كشاورزی، احداث بازارچه سنتی، ایجاد بورس كالای پتروشیمی و ایجاد بورس كالاهای عمومی فراهم خواهد شد.

'مهدی نیك پی' با بیان اینكه شلمچه كه در سه دهه پیش صحنه جهاد و رشادت فرزندان این مرز و بوم بوده، افزود: اكنون این منطقه شاهد جهادی دیگر از نوع اقتصادی است.

وی افزود: شركت محور طلایی اروند با سابقه ای درخشان در حوزه صنعت و تجارت، بیش از 65پروژه در داخل و خارج از كشور را به انجام رسانده است.

مدیر عامل سازمان منطقه ازاد اروند، با اشاره به اینكه فاز اول این پروژه در پایان سال 92 به بهره برداری خواهد رسید، افزود: زمان پیش بینی شده برای افتتاح و بهره برداری از این پروژه، 3 سال است و در برآوردهای اولیه، بیش از 2700 فرصت شغلی به صورت مستقیم ایجاد خواهد كرد.

وی گفت: شلمچه به عنوان یكی از دروازه های كشور جهت فعالیت های تجاری و ترانزیت در نظر گرفته شده و به علت موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد خود و امكان استفاده از حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی؛ امكان فعالیت آسان و سریع و مطمئن با عراق، كشورهای حاشیه خلیج فارس، كشورهای آسیای میانه و قفقاز و حوزه مدیترانه را میسر می سازد.

رئیس هیات مدیره منطقه آزاد اروند، با اشاره به موقعیت استراتژیك شهرهای آبادان و خرمشهر گفت: این دو شهر از دیرباز، جایگاه صنعت و تجارت كشور بوده و راههای مواصلاتی آن از پرترددترین راههای كشور محسوب می شده است كه زیرساخت های تجاری و حمل و نقل و شبكه ارتباطی منطقه، آن را به مهمترین عوامل تسریع كننده رشد اقتصادی منطقه تبدیل كرده است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، نیك پی ابراز امیدواری كرد كه با ایجاد این مجتمع بزرگ، مهمترین گام در ایجاد بندر خشك برداشته شده است.

این مراسم در منطقه تجاری شلمچه با حضور مسئولین استانی، محلی، معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد.

اقتصام (1)1070**1601