۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۳۳
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85371495
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۳۱ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی شهرداری گرگان آماده افتتاح است
عکس آرشیو است

گرگان- ایرنا- شهردار گرگان گفت: ۳۱ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی، زیرساختی و سرمایه‌گذاری شهرداری گرگان در دهه فجر آماده بهره‌برداری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سیدمحمدرضا سیدالنگی روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: از این میزان اعتبار، هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مربوط به پروژه عمرانی و زیرساختی و ۳۰ هزار میلیارد ریال مربوط به پروژه‌های سرمایه‌گذاری است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به هدف‌گذاری ایجاد شور و نشاط اجتماعی در بین شهروندان و گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از ابتدای امسال ۴۵ پروژه تعریف شده که هر هفته یک طرح انجام شد.

شهردار گرگان محرومیت‌زدایی را یکی اهداف مهم این نهاد اعلام کرد و گفت: از ۱۰۹ محله گرگان، ۲۱ محله به عنوان کم‌برخوردار شناسایی شده که ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت ساکن شهر در این محلات سکونت دارند.

وی اضافه کرد: پرداختن به موضوعات اجتماعی و فرهنگی در کنار تلاش برای حل مشکلات زیرساختی و اجتماعی در این محلات مورد توجه است.

سیدالنگی بیان کرد: برای رفع محرومیت محلات کم‌برخوردار با رویکرد عمرانی حدود ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: اوج مشارکت و حضور مردم را در راستای مردمی‌سازی و حکمرانی مردمی در خیابان اربعین مشاهده شد که ۵۴ محله مشارکت داشتند و مورد بازدید بیش از ۳۰ هزار نفر از شهروندان قرار گرفت.

شهردار گرگان جمع‌آوری سگ‌های ولگرد را یکی از برنامه‌های این نهاد اعلام کرد و گفت: وجود بیش از ۳۰۰ قلاده سگ در شهر گرگان زیبنده این شهر نیست.

وی با اشاره به این که شهرداری خودگردان است و از هیچ ردیف بودجه‌ای تزریق صورت نمی‌گیرد، اظهار کرد: از کل بودجه پیشنهادی و مصوب، ۴۰ درصد مربوط به هزینه‌های عمرانی است و بقیه صرف هزینه‌های جاری می‌شود.

شهردار گرگان گفت: بودجه سال جاری این نهاد ۱۸ هزار میلیارد ریال و پیشنهاد ما برای سال آینده ۲۵ هزار میلیارد ریال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha