بهره برداری از ۲۳ پروژه بهداشتی هرمزگان با حضور وزیر بهداشت آغاز شد

بندرعباس - ایرنا - در آستانه سفر رییس جمهور به کرانه آبهای نیلگون خلیج فارس و با حضور دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲۳ پروژه بهداشتی و درمانی استان هرمزگان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی عصر چهارشنبه هنگام افتتاح مرکز آموزش بهورزی و بازآموزی تیم سلامت شهرستان میناب فرمان بهره برداری همزمان ۲۳ پروژه بهداشتی استان هرمزگان را نیز صادر کرد که در زیربنای ۶ هزار و ۶۵۶ مترمربع و با اعتبار هزینه شده یک‌هزار و ۳۷۸ میلیارد ریال برای رشد شاخص های درمانی جنوب کشور ساخته شده است.

این طرح‌ها شامل ۱۵ خانه بهداشت با اعتبار۲۹۲ میلیارد ریال، پنج مرکز خدمات جامع سلامت با هزینه کرد ۷۴۶ میلیارد ریال، یک آموزشگاه بهورزی با زیربنای یکهزار و ۶۰۰ مترمربع و هزینه ۲۴۰ میلیارد ریال و ۲ پایگاه سلامت با زیربنای ۵۵۰ مترمربع و اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال است.

وزیر بهداشت همچنین در سفر به میناب از پروژه بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی این شهرستان سرکشی کرد.

مرکز آموزش بهورزی میناب یکی از پروژه‌های قابل بهره‌برداری این شهرستان است که ساخت آن از سال ۱۳۹۸ در زمینی به مساحت یکهزار و ۶۰۰ مترمربع با اعتبار۲۴۰ میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش ایرنا، در سفر آتی رییس‌جمهور و هیات دولت به استان هرمزگان، در مجموع ۳۲ پروژه بهداشتی و درمانی شامل افتتاح بیمارستان، مرکز بهداشتی و درمانی، خانه بهداشت، پایگاه سلامت، اورژانس هوایی، تجهیزات درمانی و ام آر آی به بهره‌برداری می‌رسد؛ علاوه بر این پروژه‌ها بیمارستان‌های فوق تخصصی ۱۱۲ تختخوابی کودکان بندرعباس و توسعه بیمارستان ۷۸ تختخوابی فارابی بستک نیز افتتاح می‌شود.

در سفر روز پنجشنبه و جمعه این هفته رییس جمهور و اعضای هیات دولت به هرمزگان بهره‌برداری از یکهزار و ۳۲ طرح عمرانی استان به ارزش ۱۰۵ هزار میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به گفته معاون اجرایی رییس جمهور ۱۰۰ درصد تسهیلات سفر اول هیات دولت به هرمزگان اجرایی و عملیاتی شده است؛ حدود ۱۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات و ۱۱۰ هزار میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی نیز تامین و پرداخت شده است.

هرمزگان با ۱۴ شهرستان و ۱۴ جزیره در خلیج همیشه فارس بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha