۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۲۰:۳۲
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85372311
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هلاکت پنج تروریست جبهه النصره به دست ارتش سوریه

۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۲۰:۳۲
کد خبر: 85372311
هلاکت پنج تروریست جبهه النصره به دست ارتش سوریه

تهران-ایرنا- منابع رسانه‌ای چهارشنبه شب از هلاکت پنج تروریست جبهه النصره در حمله ارتش سوریه در شمال شرق ادلب خبر دادند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، شبکه المیادین در این باره گزارش داد: پنج شبه‌نظامی گروه موسوم به «هیئت تحریر الشام» (جبهه النصره سابق) در حمله ارتش سوریه به شرق شهرک «تفتناز» واقع در شمال شرق ادلب کشته شدند.

برپایه این گزارش، این حمله با چند پهپاد مسلح انجام شد و خودروهای تروریست‌های جبهه النصره را هدف قرار داد.

منابع مطلع همچنین از زخمی شدن چند تروریست دیگر در این حمله ارتش سوریه خبر دادند.

از سوی دیگر، منابع محلی از درگیری تروریست‌های جبهه النصره با کاروان نظامی ارتش ترکیه در روستای «قدیران» در شمال «حلب» خبر دادند.

نیروهای ارتش ترکیه چند نفر از عناصر وابسته به گروه تروریستی موسوم به «احرار الشام» زیر مجموعه جبهه النصره را بازداشت کرده بودند که گروهی دیگر با آنها درگیر شد.

برپایه این گزارش، در نتیجه این درگیری‌ها افراد بازداشت شده، آزاد شدند.

براساس توافق سال ۲۰۱۷ میلادی میان ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن صلح آستانه چهار منطقه امن در سوریه (کاهش تنش) ایجاد شد.

سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد، اما منطقه چهارم که ادلب استانی در شمال غربی سوریه و مناطقی چون لاذقیه، حما و حلب را در بر می گیرد، هنوز در دست گروه های تروریستی قرار دارد و گفته می شود کنترل این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی جبهه النصره است.

اواخر تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی، سران مسکو و آنکارا در سوچی روسیه به توافقی دست یافتند که طی آن ترکیه وعده داد بدون خونریزی تروریست‌های مستقر در این منطقه را خارج یا خلع سلاح کند، اتفاقی که تا به امروز رخ نداده است و تروریست ها در این منطقه هر از چندگاهی به نیروهای نظامی سوریه یا پایگاه روسیه در اطراف این منطقه حمله می‌کنند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha