۲۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۱۹
کد خبر: 85225781
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاسخ منسجم روسیه و سوریه به تروریست ها

۲۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۱۹
کد خبر: 85225781
پاسخ منسجم روسیه و سوریه به تروریست ها

تهران – ایرنا – در حدود یکماه گذشته تروریست های حاضر در شمال غرب سوریه که زیر نظر ترکیه فعالیت می کنند چندین بار به مواضع ارتش سوریه حمله کرده اند و حتی برای مدتی توانستند در جنوب استان ادلب شهرک "ملاجه" در جبل الزاویه را به اشغال خود در بیاورند، ولی با پاسخ ارتش سوریه و روسیه مجبور به عقب نشینی شدند.

به گزارش ایرنا، بخشی از این حملات توسط گروه تروریستی موسوم به "انصار التوحید" وابسته به تحریر الشام (جبهه النصره سابق) با پشتیبانی توپخانه ای این گروهک انجام شده، ولی ارتش سوریه و نیروی هوایی روس ها و سوری ها تاکنون ضربات سنگینی به تروریست ها در این محور وارد کرده اند.

ارتش سوریه در چند روز اخیر با همکاری نیروی هوایی روسیه در عملیاتی گسترده علیه مواضع تروریست ها در شمال غرب سوریه توانستند ۱۱۱ تروریست از جمله چند سرکرده آن‌ها را که غالبا از گروهک موسوم به «انصارالتوحید» هستند و به روستای الملاجه تعرض کرده بودند را به هلاکت برسانند و ۸۰ تروریست دیگر را نیز زخمی کنند.

وزارت دفاع سوریه در روزهای اخیر طی بیانیه ای اعلام کرد که یگان‌های نیروهای مسلح این کشور با همکاری نیروی هوافضای روسیه عملیاتی در ریف ادلب و حماه انجام داده است.

در این بیانیه آمده است که در پاسخ به تجاوزهای تروریست‌ها در محور «الملاجه» در ریف جنوبی ادلب، نیروهای نظامی سوری و روسی عملیات متمرکز و چند روزه علیه گروهک‌های تروریستی انجام داده‌اند.

در بخشی از این بیانیه آمده است که گروه‌های تروریستی که مورد حمایت طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی هستند همچنان به روستاها و شهرها و پایگاه ‌های ارتش سوریه در نزدیکی مناطق کاهش تنش در ریف ادلب و حماه تعرض می‌کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است که عملیات نیروهای سوری و روسی منجر به نابودی تعداد زیادی از مواضع تروریست‌ها، اتاق‌های عملیات، انبارهای تسلیحاتی، تجهیزات نظامی، پهپادها ‌و دستگاه‌های ارتباطی آنها شد. در این عملیات همچنین سکوهای شلیک راکت، توپخانه‌ها و دیگر تجهیزات تروریست ها ویران شد.

از سوی دیگر برخی منابع محلی در ریف ادلب اعلام کردند که گروه تروریستی تحریر الشام با استفاده از عناصر خارجی خود که تابعیت چینی، چچنی و آلبانیایی دارند، پایگاه‌های ارتش سوریه در ریف غربی حلب را هدف قرار دادند.

طی حملات هوایی دیگر سوریه و روسیه به مواضع و مقرهای تروریست ها در جنوب ادلب و محورهای دیگر در ۱۵ شهریور ماه، تروریست‌ها متحمل تلفات فراوان در نیرو و خسارت های سنگین در تجهیزات نظامی شدند.

جنگنده – بمب افکن های ارتش سوریه و روسیه همچنین در ۱۳ شهریور ماه نیز حملات هوایی فشرده ای را به مواضع گروه تروریستی «هیات تحریرالشام» در ارتفاعات "الزاویه" در ریف جنوبی استان ادلب انجام دادند و خسارت های سنگینی به تروریست ها وارد نمودند.

هفتم شهریورماه نیز حمله هوایی جنگنده‌ - بمب افکن های روسی به مراکز حیاتی جبهه النصره در شمال غرب سوریه باعث کشته شدن ۲۶ تروریست تحریر الشام شد.

۳۱ مردادماه گذشته نیز "وادیم کولت" نائب رئیس مرکز آشتی روسیه در پایگاه حمیمیم سوریه از کشته شدن ۱۷ تروریست گروهک هیأت تحریرالشام در حمله هوایی روس ها به استان ادلب در شمال غرب سوریه خبر داده بود.

در کنار حملات هوایی روسیه و سوریه به مواضع تروریست ها در شمال غرب سوریه، توپخانه ارتش این کشور نیز بارها مواضع تروریست ها را هدف قرار داده است.

پاسخ منسجم روسیه و سوریه به تروریست ها

هیات تحریرالشام گروهی تروریستی - تکفیری است که ۴۰ درصد از استان ادلب و بخش های اندکی از استان های حلب، حما و لاذقیه در شمال غرب سوریه را در اشغال خود دارد، گروهی که مورد حمایت ارتش ترکیه است.

برغم اعتراضات مکرر دمشق، نظامیان متجاوز ترکیه و آمریکا همچنان به بهانه‌های واهی بخش‌هایی از خاک سوریه را در شمال، شمال غرب و شرق سوریه تحت اشغال خود دارند و همچنین با استقرار گروه‌های تروریستی وابسته به خود، تلاش می‌کنند تا جلوی بازگشت آرامش به سراسر خاک سوریه و تحکیم حاکمیت ملی این کشور را بگیرند.

سوریه ادامه حضور نظامیان متجاوز ترکیه و آمریکا در خاک خود را اشغالگری می‌داند و تاکید می‌کند که آمریکا در شرق سوریه منابع نفتی و محصولات زراعی بویژه گندم این کشور را به سرقت می‌برد.

براساس توافق سال ۲۰۱۷ میلادی میان ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن صلح آستانه چهار منطقه امن در سوریه (کاهش تنش) ایجاد شد.

سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد، اما منطقه چهارم که ادلب استانی در شمال غرب سوریه و بخش ‌هایی از استان‌های لاذقیه، حما و حلب را در بر می‌گیرد، هنوز در دست گروه‌های تروریستی قرار دارد و گفته می‌شود که کنترل این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی تحریرالشام (جبهه النصره) است.

اواخر تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی، سران روسیه و ترکیه در سوچی روسیه به توافقی دست یافتند که طی آن ترکیه وعده داد که بدون خونریزی تروریست‌های مستقر در این منطقه را خارج یا خلع سلاح کند، اتفاقی که تا به امروز رخ نداده و تروریست‌ها در این منطقه هر از چندگاهی به نیروهای نظامی سوریه یا پایگاه های روسیه در اطراف این منطقه حمله می‌کنند.

شواهد موجود نشان می دهد که در یک ماه اخیر نیروی هوایی روسیه و سوریه در کنار ارتش این کشور در پاسخ به تجاوزهای مکرر تروریست ها، اقدامات خود علیه آنها را افزایش داده اند و از اقدامات توسعه طلبانه آنها جلوگیری کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha