۱۲ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۴۳
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85372528
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مادر سردار شهید نوروزی در همدان به فرزند شهیدش پیوست

همدان-ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: حاجیه خانم زهرا سرفرازی مادر سردار شهید والامقام رضا نوروزی دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

مجید صفدریان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حاجیه خانم زهرا سرفرازی مادر شهید والامقام رضا نوروزی پس از تحمل سال‌ها درد و رنج دوری به فرزندان شهیدش پیوست.

وی ادامه داد: مراسم تشییع مادر شهید گرانقدر رضا نوروزی امروز پنجشنبه ۱۲ بهمن ساعت ۱۰ صبح در باغ بهشت همدان برگزار خواهد شد.

مادر سردار شهید نوروزی در همدان به فرزند شهیدش پیوست

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: مراسم ترحیم نیز در همان روز از ساعت ۱۵ الی ۱۷ در مسجد امام محمدباقر(ع) واقع در خیابان توپچی، روبه روی تربیت معلم مقصودی برگزار خواهد شد.

سردار شهید رضا نوروزی در سال ۱۳۳۹ در یک خانواده متوسط و مذهبی در همدان چشم به جهان گشود. از همان کودکی، تقوا و شجاعت با روح بلندش پیوند خورده بود و طفولیتش با تیزهوشی خاصی قرین بود.

تحصیلات ابتدایی را در دبستان صفا و دبیرستان را در مدرسه علویان با موفقیت سپری کرد و دوشادوش ملت شهید پرور در براندازی طاغوت فعالیت داشت و با وجود جو خفقان از هر موقعیتی برای افشای جنایات پهلوی استفاده می کرد.

بعد از پیروزی انقلاب نیز همچون دوران طاغوت فعالیت‌هایش را در مسجد پایه گذاری کرد و آنجا را پایگاه محکم راه خود قرار داد و اکثر اعمال انقلابیش را از آن مکان مقدس نشر داد.

با تشکیل سپاه پاسداران به عضویت آن در آمده و همزمان با آنکه در سپاه فعالیت داشت زمانی از وقت خود را نیز صرف مسائل و کارهای دادگاه انقلاب می کرد.

سردار شهید رضا نوروزی به محض آگاهی از شروع جنگ و تجاوز عراق به میهن اسلامی ردای عشق برتن کرده و بی قرار به مقابله با بعثیان کافر شتافت.

در عملیات‌های رمضان و مطلع الفجر روح مشتاق خود را به عشق خدا صیقل بخشید و سرانجام پس از یک عمر مجاهدت در عملیات مسلم بن عقیل در تاریخ ۱۳۶۱/۷/۱۷ جانش را با خونش غسل داد و در کنگره عرشیان حاضر گشت.

استان همدان هشت هزار شهید والامقام، ۱۸ هزار جانباز و یک هزار آزاده را تقدیم آرمان های انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha