۶ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۲۰
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85335510
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پدر شهید "احمد مسگریان" به فرزند شهیدش پیوست

۶ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۲۰
کد خبر: 85335510
پدر شهید "احمد مسگریان" به فرزند شهیدش پیوست

همدان-ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: حاج "محمدعلی مسگریان" پدر بزرگوار شهید "احمد مسگریان" از شهدای شاخص شهرستان همدان دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

مجید صفدریان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حاج "محمدعلی مسگریان" پدر والامقام شهید "احمد مسگریان" امروز چهارشنبه در سن ۹۸ سالگی ندای حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

وی ادامه داد: "محمدعلی مسگریان"، متولد ۱۳۰۴، از پیشکسوتان قرآنی همدان و از افرادی که ۷۰ سال جلسات قرآنی فعال در همدان داشت و سال‌ها جلسات قرآن او محل اجتماع علاقمندان به قرآن کریم بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: این پدر شهید سال‌ها از کارگزاران حج و زیارت استان، از معتمدان بازار همدان و مسجد و امام جماعت مسجد ذوالریاستین بود که امروز به علت کهولت سن و تحمل یک دوره بیماری به دیار حق شتافت.

پدر شهید "احمد مسگریان" به فرزند شهیدش پیوست

صفدریان اظهار کرد: این پیشکسوت قرآنی برگزارکننده جلسات قرآنی در همدان از سال ۱۳۲۰ بود، مرحوم آیت‌الله آخوند ملاعلی معصومی‌همدانی در مورد این پدر شهید و فعال قرآنی و مرحوم حاج رحیم مسکین جمله‌ای دارد که اگر من در عمر خود کاری هم نکرده باشم همین تربیت محمدعلی مسگریان و رحیم مسکین برایم کافی است.

وی در خصوص برگزاری جلسه ۷۰ ساله قرآن و زیارت عاشورا توسط این پدر شهید افزود: این جلسات به صورت سیار و خانگی عصرهای جمعه در همدان فعال بود، همچنین یک کرسی قرآن در محل شاهزاده حسین(ع) همدان به صورت تخصصی برای قاریان قرآن توسط مرحوم مسگریان برگزار می‌شد که به تازگی به علت بیماری و کهولت تعطیل شده بود اما جلسه قرآنی به صورت مستمر شب‌های جمعه و شنبه در منزل او برگزار می‌شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: مراسم تشییع حاج محمدعلی مسگریان فردا پنجشنبه هفتم دی ماه ساعت ۱۰ صبح در باغ بهشت همدان برگزار می‌شود.

پدر شهید "احمد مسگریان" به فرزند شهیدش پیوست

صفدریان ادامه داد: شهید احمد مسگریان فرزند مرحوم محمدعلی مسگریان از شهدای قرآنی همدان دوم شهریورماه ۱۳۴۰ در همدان متولد شد و پنجم مهرماه سال ۱۳۶۰ در ماموریتی که در شهر همدان داشت، توسط نارنجک به دست منافقان به شهادت رسید.

استان همدان هشت هزار شهید، ۱۸ هزار جانباز و یک هزار آزاده را تقدیم آرمان های انقلاب اسلامی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha