۱۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۳۱
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85372552
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح تکام در ۱۴ روستای قزوین آغاز به کار کرد

۱۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۳۱
کد خبر: 85372552
طرح تکام در ۱۴ روستای قزوین آغاز به کار کرد

قزوین - ایرنا - دبیر اجرایی طرح تکام (طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه) قزوین گفت: طرح تکام هم اکنون با تعیین مسوول نظام‌های ۱۶ گانه در ۱۴ روستای منتخب این استان آغاز به کار کرد.

شیرین عزیزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب افزود: روستاهای هدف طرح تکام شامل کمال آباد، لیا، آراسنج بالا، شاهین تپه، سعید آباد، دیال آباد، مهدی آباد بزرگ، جوهرین، کچله گرد، کهک، رحیم آباد، پیریوسفیان، ابراهیم آباد و اردلان هستند.

وی با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی به جامعه روستاییان در برخی از نظامات آغاز به کار کرده است، خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه آموزشی کشت گیاهان دارویی، به خصوص زیره برای ۳۰ کشاورز از بخش محمدیه شامل روستاهای شترک، باورس، ورس، حصار خروان و ولامدر با حضور یک مدرس دانشگاه برگزار شد.

عزیزی ادامه داد: در حوزه ارتقای سطح آگاهی حقوقی برای جامعه روستاییان نیز، کارگاهی تحت عنوان حقوق شهروندی برای ۲۰ کشاورز از روستای کمال آباد برگزار شد که کار آموزشی و طرح مباحث را موسسه مردم نهاد عدل پندار برعهده داشت.

این مسوول بیان کرد: آموزش به تسهیلگران روستایی با هدف ارتباط بین جامعه روستایی و مدیران و مسوولان از دیگر اهداف طرح تکام است که برای تحقق آن برنامه ریزی مدونی صورت گرفته است.

گفتنی است، طرح تکام خردادماه سال جاری از سوی وزارت کشور به استان‌ها ابلاغ شد و در آبان ماه سال جاری نیز به تصویب شورای برنامه ریزی استان قزوین رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha