نمایشگاه انقلاب در ۵۰۰ مدرسه خراسان شمالی آغاز به کار کرد 

بجنورد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: نمایشگاه انقلاب امروز (پنجشنبه) همزمان با نخستین روز از دهه فجر در ۵۰۰ مدرسه دخترانه و پسرانه استان آغاز به کار کرد. 

ابوالقاسم اکبری در حاشیه افتتاح نمایشگاه انقلاب مدرسه شاهد نجابت شهر بجنورد به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نمایشگاه های مدارس انقلاب امسال در ۲ هزار غرفه دایر شده است و در آن دانش آموزان به روایتگری و تبیین دستاوردهای انقلاب می پردازند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه‌ های مدرسه انقلاب در سه بخش "دیروز ما"، "امروز ما" و "فردای ما" دایر شد که جهاد تبیین محور اصلی آن است افزود: بخش دیروز وضعیت کشور پیش از انقلاب، بخش امروز نیز دستاوردهای انقلاب و در بخش فردا نمایی از آینده کشور ترسیم و روایت می شود.

اکبری خاطرنشان کرد: این نمایشگاه شامل بخش های کتاب، دفاع مقدس و شهدا، دشمن شناسی، شناخت رسانه های دشمن، نمایی از آینده ایران و فردای روشن، معرفی زنان فرهیخته و دستاورد های انقلاب است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه مدارس انقلاب تا پایان دهه فجر فعال است گفت: این رویداد در دهه فجر سال گذشته با ۵۰۰ غرفه برگزار شد اما امسال شاهد افزایش چهار برابری شمار غرفه ها هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای مهم نظام، توسعه آموزش در مناطق مختلف است به طوری که در این استان ۱۸ مدرسه با یک معلم و یک دانش آموز فعال است و ۱۳۹ مدرسه هم کمتر از پنج نفر دانش آموز دارد.

وی گفت: امسال همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، ۶ هزار برنامه در قالب ۴۴ عنوان برنامه در بیش از ۲ هزار مدرسه استان برگزار می شود.

حدود ۳۰۰ انجمن اسلامی در مناطق شهری استان فعالیت دارد که بیش از ۶ هزار دانش آموز متوسطه اول و دوم در این انجمن عضو هستند.

بیش از ۱۹۳ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۵۰ کلاس و در ۹ هزار کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha