کارشناس سیاسی: نقش تعیین‌کننده مردم در انتخابات جمهوری اسلامی در جهان بی‌نظیر است

شهرکرد- ایرنا- یک کارشناس مسائل سیاسی و مدرس دانشگاه گفت: نقش تعیین‌کننده مردم در انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان بی‌نظیر است و در هیچ کشوری از جهان، مردم به این اندازه در تعیین مقامات و مسوولان نقش اصلی ندارند.

یزدان جلالی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: جمهوری اسلامی نظامی است که بر پایه مشارکت مردم نظام سیاسی ایران را از پادشاهی موروثی به نظام مردم‌سالاری دینی مبتنی بر مشارکت مردم تغییر داد و در دنیای امروز هیچ حاکمیتی به اندازه نظام جمهوری اسلامی برای مشارکت مردم در شکل‌گیری ساختار و واگذاری امور به مردم سازوکار تعیین نکرده است.

وی ادامه داد: تغییر نظام سلطنتی به جمهوری اسلامی تا تصویب قانون اساسی، تعیین نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شوراهای اسلامی شهر و روستا، ریاست قوه مجریه و مجلس خبرگان رهبری مصادیق حضور مردم در تعیین سرنوشت خودشان است.

معاون اسبق سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به تعدد داوطلبان برای این دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بی‌شک تعدادی بالای داوطلبان نشان می‌دهد که افراد با هر گرایش سیاسی و تفکری می‌توانند خود را در معرض آرای عمومی قرار دهند و این نیز در دنیا بی‌نظیر است.

جلالی یادآور شد: در هر نظام سیاسی مشارکت مردم نشانه‌ای از پشتوانه مردمی به حساب می‌آید به ویژه در ایران که تلاش دستگاه‌های تبلیغاتی مخالف به دنبال آن هستند تا با تبلیغات گسترده مانع از مشارکت مردم در انتخابات شوند.

وی افزود: این حجم از فضاسازی رسانه‌ای خود نشانه‌ای است که انتخابات در کشور جایگاه ویژه‌ای دارد که هم نظام سیاسی به اهمیت این موضوع واقف است هم دشمنان ملت از همین رو دشمن دنبال کاهش مشارکت مردم است تا به عنوان ضعف نظام سیاسی ایران آن را به افکار عمومی جهان عرضه دارد.

این مدرس دانشگاه راه بی‌اثر کردن توطئه‌ها علیه کشور را مشارکت مردم در انتخابات دانست و اظهار داشت: امروزه یکی از راه‌های پی‌بردن به اهمیت انتخابات در ایران، شناخت دشمنی و مخالفت دشمنان این مرز بوم با انتخابات در ایران است، اگر این انتخابات مهم نبود این همه سر و صدا پیرامونش نمی‌شد چون انتخابات برای ملت ایران مهم است و بی‌شک دستاوردهای داخلی نظیر امنیت و بین‌المللی شامل اقتدار و قدرت نفوذ کشور را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان دارد.

انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان روز ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha