افتتاح تقاطع غیر همسطح بزرگراه‌های شهیدان باقری و زین‌الدین تهران

تهران بزرگ - ایرنا - همزمان با اولین روز دهه مبارک فجر و در آیین طرح «امید و افتخار» روز پنجشنبه در مراسمی با حضور مدیران شهری پایتخت، تقاطع غیر همسطح بزرگراه‌های شهیدان باقری و زین‌الدین افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، شهردار منطقه چهار تهران در مراسم بهره‌برداری از تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید باقری با بزرگراه شهید زین‌الدین با اشاره به کاهش فاصله تردد شهروندان در معابر با افتتاح این طرح، افزود: با توجه به سیاهه انتشار و تاثیر ۷۰ درصدی تردد وسایل نقلیه بر آلودگی هوای تهران، این طرح در کاهش تردد و بدنبال آن کاهش آلودگی هوا اثرگذار خواهد بود.

علی اصغر کمالی زاده با بیان اینکه بین یک تا ۲ کیلومتر مسیر تردد خودروها با افتتاح این تقاطع کاهش یافته است، اظهار کرد: طراحی بسیار خوب و مینیاتوری در این تقاطع صورت گرفته و به مردم این منطقه تقدیم می‌شود.

افتتاح هفت طرح عمرانی تا پایان امسال

همچنین مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در این مراسم گفت: تا پایان امسال هفت طرح عمرانی در سطح شهر تهران به‌ بهره‌برداری خواهد رسید.

مهدی صداقتی با اشاره به بهره برداری از تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید باقری با شهید زین‌الدین با بیان اینکه این طرح بیست و یکمین تقاطع غیرهمسطح در این دوره از مدیریت شهری است، اضافه کرد: مطالعاتی در دوره ششم مدیریت شهری روی تقاطع‌های ناقص پایتخت صورت گرفت و در نهایت برای اجرای کامل ۹۸ تقاطع ناقص برنامه‌ریزی شد.

وی افزود: با اجرای این تقاطع حدود دو کیلومتر فاصله کاهش یافت و اختلال ترافیکی در بزرگراه شهید باقری که در دهه ۸۰ به دلیل حذف چراغ‌های راهنمایی ایجاد شده بود، مرتفع خواهد شد.

صداقتی با بیان اینکه امروز دومین تقاطع این بزرگراه، پس از تقاطع بزرگراه شهید باقری - فرجام - افتتاح می‌شود، گفت: احداث تقاطع‌های دیگری نیز سال آینده در دستور کار قرار گرفته است ولی تا پایان امسال هفت پروژه عمرانی در سطح شهر تهران به‌ بهره‌برداری خواهد رسید.

افتتاح تقاطع غیر همسطح بزرگراه‌های شهیدان باقری و زین‌الدین تهران

وی با اعلام اینکه یک میلیون و ۵۱۰ هزار تُن آسفالت در معابر سطح شهر توزیع شده و از برنامه مقرر عبور کرده‌ایم، تاکید کرد: با تلاش مناطق ۲۲ گانه و حمایت معاونت فنی و عمرانی و معاونت مالی و اقتصاد شهری این مهم محقق شد.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران با تاکید بر اینکه در طراحی این تقاطع شهری ابتکار خوبی صورت گرفت و تعدادی از املاک فریز شده دیگر نیاز به تملک پیدا نکرد، یادآور شد: برآورد ما برای این اقدام یک هزار میلیارد ریال بود و هزینه تصرف املاک صرف اجرای پروژه شد و گره ترافیکی را در این محدوده کاهش داد.

باید فکری اساسی برای ترافیک تهران شود

رییس شورای اسلامی شهر تهران هم در این مراسم گفت: تا پایان سال هفت طرح به مردم تحویل داده خواهد شد و نهضت آبادانی در تهران ادامه خواهد یافت البته این کافی نیست و ما راضی نیستیم و باید فکری به حال ترافیک در هم پیچیده پایتخت کنیم.

مهدی چمران افزود: امیدواریم شهردار تهران در بازگشت خود از کشور چین با توجه به خبرهایی که از قراردادها خواهد داد، در حوزه حمل و نقل عمومی بتوانیم کاری کنیم هر چند تهران یک دریاست و ورود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در آن دیده نمی‌شود و باید چند هزار اتوبوس تامین و وارد شهر کرد.

وی با بیان اینکه ما مجبور شدیم اتوبوس‌های ۲ کابین را خریداری کنیم، گفت: اگر این اتوبوس‌ها خریداری نمی‌شد، وضعیت ترافیک وحشتناک‌تر می‌شد اما متاسفانه خرید این اتوبوس‌ها متوقف شد و اینک مردم در سرما و بارندگی منتظر اتوبوس می‌مانند به هر شکل امیدواریم اتوبوس‌های خارجی زودتر وارد شوند و خودروسازان داخلی نیز با رفتن به سمت برقی‌سازی، اتوبوس‌های مورد نیاز ما را تامین کنند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: در بخش‌های مختلف از جمله فنی و مهندسی آنچه که بخواهیم می‌توانیم انجام دهیم و تمام این موفقیت‌ها از حماسه ۲۲ بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی‌ است.

وی با بیان اینکه متاسفانه مسئولین دوران طاغوت به «ما می‌توانیم» اعتقاد نداشتند، اظهار کرد: «ما می‌توانیم» کلام والای امام خمینی (ره) بود. این پروژه برای ما عادی‌ست و همچون پروژه‌های زیادی‌ است که ساخته‌ایم و بزرگتر از این را نیز می‌توانیم بسازیم.

افتتاح تقاطع غیر همسطح بزرگراه‌های شهیدان باقری و زین‌الدین تهران

چمران با بیان اینکه شکر و سپاس به معنای استمرار کار و برنامه‌ریزی درست در ادامه کار است، یادآور شد: در مدت کوتاهی به میزان ۹ ماه این پروژه ساخته شد و بهترین شکرگزاری است که توانسته‌ایم به مردم خدمت ارائه دهیم، امیدواریم در دیگر پروژه‌های عمرانی تهران با کمک صنعتگران و نیروهای انسانی بتوانیم به خوبی پیش برویم. وی افزود:

وی از دست اندرکاران اجرای تقاطع بزرگراه شهید زین‌الدین با بزرگراه شهید باقری برای طراحی مناسب این تقاطع و جلوگیری از هزینه‌کرد در تملک املاک این محدوده قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، سخنگوی شهرداری تهران روز گذشته با بیان اینکه در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی (۱۲ تا ۲۲ بهمن)، پویش امید و افتخار به‌ صورت روزانه برگزار می‌شود، گفته بود: هر روز یک پروژه شهری در پایتخت افتتاح خواهد شد.

عبدالمطهر محمدخانی درباره چگونگی برگزاری پویش «امیدوافتخار» در ایام دهه فجر به معرفی شاخص‌ترین پروژه‌های در صف بهره‌برداری در این رویداد پرداخته و افزود: همزمان با برگزاری جشن‌های سالگرد انقلاب اسلامی، شهرداری تهران نیز هر روز یک پروژه مهم شهری را بهره‌برداری و تقدیم شهروندان می‌کند.

وی افتتاح تقاطع غیرهم‌سطح اتوبان شهید باقری به شهید زین‌الدین را نخستین رویداد «امیدوافتخار» دهه فجر ۱۴۰۲ دانست و اضافه کرد: تکمیل ۹۸ تقاطع ناقص معابر بزرگراهی پایتخت از کلان‌ پروژه‌های عمرانی مدیریت شهری است و در این راستا این تقاطع غیرهم‌سطح روز پنجشنبه همزمان با آغاز دهه مبارک فجر افتتاح و تقدیم شهروندان شرق تهران می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha