رفع گره‌های ترافیکی پایتخت با تکمیل تقاطع‌های ناقص

تهران بزرگ - ایرنا - سخنگوی شهرداری تهران از تکمیل و بهره‌برداری از ۱۰ تقاطع ناقص پایتخت با هدف رفع گره‌های ترافیکی شهر تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد.  

عبدالمطهر محمدخانی روز شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص افتتاح طرح تقاطع غیرهمسطح اتوبان شهید باقری به شهید زین‌الدین، افزود: با بهره‌برداری از این طرح در قالب پویش «امید وافتخار» در ابتدای دهه فجر انقلاب اسلامی، یکی از مهمترین گره‌های ترافیکی اهالی شرق تهران و محله تهرانپارس مرتفع شد.

وی با بیان اینکه تکمیل تقاطع‌های ناقص بزرگراه‌های تهران یکی از مهمترین کلان‌ طرح‌های ششمین دوره مدیریت شهری است، اضافه کرد: ۹۸ تقاطع ناقص به همین سبک در شهر شناسایی و در دستور کار قرار گرفت. تقاطع‌هایی که تکمیل همه آنها می‌توانست بالغ بر ۷۰۰ کیلومتر از مسیر تردد روزانه مردم و بالغ بر یک میلیون لیتر مصرف بنزین در پایتخت را کاهش دهد.

رفع گره های ترافیکی پایتخت با تکمیل تقاطع های ناقص

سخنگوی شهرداری تهران با یادآوری مشکلات و محدودیت‌های جدی وزارت نفت در تأمین بنزین مصرفی خودروها، گفت: همین امروز میزان تولید بنزین تکافوی نیاز روزانه کشور را نمی‌کند تا جاییکه حتی بعضا ناگزیر از واردات سوخت و عرضه آن به قیمت یارانه‌ای هستیم که البته هزینه‌های گزافی را به بیت‌المال تحمیل می‌کند در همین راستا هر اقدامی برای مدیریت و کاهش مصرف بنزین، بسیار ارزشمند است.

محمدخانی با اشاره به تقاطع‌های ناقص تکمیل‌ شده در معابر اصلی پایتخت طی دو سال گذشته، گفت: تا امروز از ۹۸ تقاطع شناسایی‌ شده، ۱۹ تقاطع تکمیل و تحویل شهروندان شده است.

به گفته وی، پروژه اتصال اتوبان شهید بابایی به شهید زین‌الدین، بیستمین پروژه از روند تکمیل تقاطع های ناقص تهران است که در قالب رویداد امید و افتخار تقدیم شهروندان می‌شود.

رفع گره های ترافیکی پایتخت با تکمیل تقاطع های ناقص

وی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید تا پایان سال چند تقاطع ناقص دیگر افتتاح خواهد شد، تاکید کرد: امیدواریم دست‌کم تا ۱۰ پروژه دیگر از این تقاطع‌ها نیز تکمیل و برای استفاده در دسترس مردم قرار گیرد، مثلا پروژه زیرگذر فتح به باغستان نیز در همین روزهای گذشته با حضور شهردار تهران، تقدیم همشهریان خوب مناطق جنوب شهر شد.

سخنگوی شهرداری تهران ایجاد دسترسی جنوب حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به بزرگراه شهید آوینی، تکمیل عملیات احداث تقاطع غیر همسطح بزرگراه‌های شهید نواب با شهید تندگویان، تقاطع بزرگراه‌های شهید لشگری با آزادگان و احداث زیرگذر شهید اردستانی و بزرگراه شهید حکیم را از دیگر پروژه‌های تکمیل تقاطع های ناقصی دانست که تا انتهای سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

محمدخانی ابراز امیدواری کرد با تکمیل و بهره برداری از تقاطع های ناقص معابر تهران، علاوه بر کاهش مسافت تردد روزانه شهروندان و کاهش مصرف سوخت، موجبات رضایت مردم فراهم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha