۵۸ طرح آموزشی ویژه دهه فجر در خراسان رضوی بهره‌برداری شد

مشهد- ایرنا- ۵۸ طرح آموزشی در خراسان رضوی در دومین روز از دهه فجر طی مراسمی همزمان با افتتاح ۹۵۰ فضای آموزشی در سراسر کشور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، مدیر کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی روز جمعه در این مراسم گفت: این طرحهای آموزشی شامل ۲۴۸ کلاس درس با زیربنای ۲۱ هزار و ۶۹۰ متر مربع در این استان است.

جاسم حسین پور افزود: برای ساخت این طرحهای آموزشی ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی ادامه داد: معماری مدرسه باید محور آموزشی و تربیتی داشته باشد و کاربرد معماری اسلامی- ایرانی ضروری است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی بیان کرد: کیفیت، مقاوم سازی و استاندارسازی مدارس از مهمترین اهداف سازمان نوسازی مدارس است و توجه به مناطق کم برخوردار نیز بسیار مورد توجه است.

به گفته وی، بیشترین طرحهای آموزشی افتتاح شده در دهه فجر امسال مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.

حسین پور خیرین را بازوی توانمند سازمان نوسازی دانست و بیان کرد: بدون کمک و همراهی خیرین این حجم از توانمندی در ساخت مدرسه و فضای آموزشی را نداریم.

وی مولدسازی را یک طرح مغفول مانده در دولت‌ های گذشته دانست و بیان کرد: مولدسازی در نظام تعلیم و تربیت، مدارس خیرساز، وقفی و «هبه شده» را شامل نمی شود، حتی اگر این مدارس متروکه و مخروبه باشند، بلکه املاک خریداری شده با اعتبارات دولتی را در بر می گیرد.

وی گفت: ۸۰ درصد پروژه‌های نیمه تمام باقیمانده از دولت های گذشته نیازمند اعتبار هستند که از طریق مولد سازی می توان اعتبار مورد نیاز برای اتمام این طرحها را تامین کرد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی در بخشی از سخنانش گفت: دهه فجر تجلی شکوهمند پیروزی ملت ایران و یادآور رشادت‌های مردان غیور و فداکار به رهبری امام راحل (ره) است.

هم اکنون استان خراسان رضوی دارای ۷هزار و ۵۰۰ مدرسه، بیش از یک و نیم میلیون دانش‌آموز و حدود ۹۰ هزار معلم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha