۱۹ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۰۲
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85373530
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

احداث و توسعه بیش از ۲۷ کیلومتر از شبکه آب شهری همدان

همدان- ایرنا- مدیر شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: طی ۲ سال گذشته و در دولت سیزدهم ۲۷.۵۶ کیلومتر از شبکه آب شهری استان اصلاح و بازسازی و ۲۷.۶ کیلومتر احداث و توسعه داده شده است.

فرهاد بختیاری فر روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با تشریح بخشی از اقدامات آب و فاضلاب استان همدان در دولت سیزدهم افزود: طی این مدت ۵۰ کیلومتر خطوط انتقال آب شهری احداث شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تاکید کرد: طی ۲ ساله گذشته مخازن مناطق شهری به حجم ۳۰ هزار متر مکعب ساخته و یا در دست ساخت است.

وی حفر ۳۲ حلقه چاه و تجهیز ۳۱ حلقه چاه در مناطق شهری در مناطق شهری ببرای تامین آب را از دیگر اقدامات این شرکت در دولت سیزدهم عنوان کرد.

بختیاری فر با بیان احداث و توسعه شبکه فاضلاب شهری به طول ۵۴.۶۸ کیلومتر، یادآور شد: طی ۲ سال گذشته همچنین شبکه فاضلاب شهری به طول ۴.۴۳ کیلومتر اصلاح و بازسازی شده است.

وی همچنین از تلاش شرکت آب و فاضلاب استان برای ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهری فامنین و کرفس خبر داد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان درباره فعالیت های این شرکت در روستاهای استان گفت: طی ۲ ساله گذشته شبکه آب روستایی به طول ۵۵.۸۸ کیلومتر احداث و توسعه داده شده است.

وی ادامه داد: اصلاح و بازسازی شبکه آب روستایی به طول ۱۰۴.۵۳ کیلومتر و اجرای خطوط انتقال آب روستایی به طول ۱۴۱.۳۴ کیلومتر از دیگر خدمات شرکت آب و فاضلاب استان بوده است.

بختیاری فر همچنین از چهار هزار و ۹۵۰ متر مکعب مخازن در دست ساخت این شرکت خبر داد.

وی میزان مخازن به بهره برداری رسیده در مناطق رروستایی استان همدان را به حجم چهار هزار و ۴۰۰ متر مکعب عنوان کرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان، حفر ۴۵ حلقه چاه در مناطق روستایی، تجهیز سه حلقه چاه در مناطق روستایی را از دیگر اقدامات این شرکت برای تامین آب آشامیدنی روستائیان خواند.

وی درباره تکمیل تصفیه خانه روستایی استان همدان یادآور شد: ساخت تصفیه‌خانه روستایی ابرو، یلفان، حسین آباد و آبرومند آغاز شده است و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه روستایی سیمین و ارزانفود نیز در دست اقدام است.

هم اینک همه ۳۱ شهر استان همدان و ۸۲۷ روستای این استان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره مند هستند و به شبکه یکپارچه و سراسری توزیع آب آشامیدنی این استان متصل شده اند.

۹۹ درصد از جمعیت استان همدان از آب سالم لوله کشی و ۷۴ درصد نیز از شبکه فاضلاب برخوردارند.

استان همدان بیش از ۶۸۰ هزار مشترک آب دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha