بیست و ششمین رویداد «همنا»  در مازندران برگزار شد

نوشهر_ایرنا_ بیست و ششمین رویداد هم افزایی مشارکت نهادمند اجتماعی (همنا) با حضور مدیرکل مشارکت های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان به میزبانی استان مازندران در دانشگاه شمال آمل برگزار شد

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان مازندران مدیرکل مشارکت های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان روز جمعه در بیست و ششمین رویداد هم افزایی مشارکت نهادمند اجتماعی ( همنا) که در آمل برگزار شد، راهکار حل معضلات اجتماعی جوانان را توسعه و تعمیق مشارکت اجتماعی دانست.

علی پارسانیا در جمع سازمانهای مردم نهاد استان مازندران در دانشگاه آمل، با اشاره به نقش تشکل های اجتماعی در حل معضلات اجتماعی افزود: با توسعه و تعمیق مشارکت نهادمند اجتماعی جوانان شاهد نقش آفرینی جوانان در حل معضلات اجتماعی را خواهیم بود.

پارسانیا با اشاره به افتخارات جوانان استان مازندران در حوزه ورزش ابراز امیدواری کرد و گفت: معتقدم در حوزه فعالیت های اجتماعی جوانان استان مازندران می‌تواند پیشتاز حرکت های اثربخش و شاخص باشد.

وی توسعه کمی سمن های جوانان را از جمله اقدامات اثربخش در توسعه مشارکت نهادمند اجتماعی جوانان برشمرد و افزود: در همین راستا سامانه مشارکت های اجتماعی جوانان با رویکرد تسهیل فرایند صدور مجوز به روزرسانی و رونمایی خواهد شد و امیدواریم با فرایند جدید صدور مجوز سمن های جوانان، کلیه جوانان متقاضی بتوانند در کوتاهترین زمان ممکن مجوز فعالیت دریافت کنند.

پارسانیا همچنین به اهمیت کیفی سازی فعالیت سمن ها اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه کیفی فعالیت‌های سمن ها نیز از جمله برنامه های مهم اداره کل است که برنامه هایی همچون برگزاری رویداد همنا، شبکه سازی سمن ها و حمایت از طرح ها و کارگاه های سمن ها از جمله ی آنها است.

مدیر کل مشارکت های اجتماعی جوانان شبکه سازی تخصصی سمن های جوانان را از برنامه های مهم در حوزه توانمند سازی سمن ها دانست و اظهار داشت: برنامه های ویژه ای در حوزه شبکه ها خواهیم داشت و مقرر شده انتخابات شبکه ها در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار شود.

وی همچنین از جذب ایده های کاربردی جوانان در حوزه های اجتماعی خبر داد و افزود: از ایده های برتر جوانان و سمن های جوان در حوزه حل مسایل اجتماعی حمایت خواهد شد.

پارسانیا در خصوص برنامه های دهه فجر با اشاره به طراحی برنامه های متنوع در این دهه مبارک افزود: تبیین دستاوردهای انقلاب و توانمندی های علمی، فناوری، فنی مهندسی و ... برای نسل جوان از جمله برنامه های در اولویت دهه مبارک فجر است و تشکل های اجتماعی میتوانند نقش آفرینی ویژه ای در این خصوص داشته باشند.

همنا شروعی برای همدلی و هم افزایی تشکل های جوانان استان مازندران

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران نیز رویداد همنا را شروعی برای همدلی و هم افزایی تشکل های جوانان استان مازندران معرفی کرد و افزود: شهر آمل شهر هزار سنگر است و جوانان موثر آن از نخبگان جوان حادثه ۶ بهمن آمل که به فیض شهادت نائل آمدند تا نخبگان جوان اجتماعی سازمان‌های مردم‌نهاد همواره در مسیر انقلاب اسلامی گام بر می‌دارند.

محمدرضا ییلاقی برگزاری این رویداد همزمان با دهه مبارک فجر را عهد و میثاقی با آرمان های امام و انقلاب توصیف کرد و افزود: معتقدم رویداد همنا شروعی برای همدلی و هم افزایی تشکل های جوانان استان است.

وی خطاب به مسئولان وزارت ورزش و جوانان گفت: به مازندران بیش از پیش اعتماد کنید چراکه ظرفیت نخبگانی جوانان این استان آماده هر گونه کمک در پیشبرد اهداف نظام است.

وی در ادامه با تشریح سیاستها و برنامه های وزارت ورزش و جوانان در حوزه مشارکت اجتماعی به سوالات جوانان شرکت کننده در رویداد پاسخ داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha