۳۸ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال رهاورد دهه فجر برای مردم طبس است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: دهه فجر امسال ۳۸ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی و اقتصادی در این شهرستان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی جواد قناعت روز جمعه در جمع نمازگزاران شهر طبس اظهار کرد: اجرای پست ۱۳۲ کیلوولت دیهوک و طبس، روشنایی باند فرودگاه طبس، تامین ام ار آی، استقرار بالگرد، ساخت ۵۱ کیلومتر باند دوم راه و الحاق هزار و ۱۰۰ هکتار زمین از اقدامات انجام شده در شهرستان طبس است.

وی به تبیین اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم پرداخت و گفت: خط چهار طرح انتقال آب دریای عمان برای سیستان و بلوچستان بود که با پیگیری‌های متعدد مدیران استانی در سال گذشته، خراسان جنوبی هم به پروژه اضافه شد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: طول این پروژه از چابهار تا مشهد یک هزار و ۳۴۲ کیلومتر است و ۳۸۰ کیلومتر آن مربوط به خراسان جنوبی است.

قناعت گفت: ۲۷۰ کیلومتر طول انشعاب آب به خراسان جنوبی است که ۳۰ همت اعتبار نیاز دارد و در مجموع برای خطوط اصلی و انشعابات آبرسانی ۵۰ همت اعتبار پیش بینی شده است.

وی عنوان کرد: طرح انتقال آب خراسان جنوبی در مرحله مسیرسازی قرار دارد و پروژه مسیرسازی طرح انتقال آب دریای عمان در حوزه سرزمینی خراسان جنوبی ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۸۰ میلیون مترمکعب تخصیص آب در افق برنامه پیش بینی شده و در فاز نخست حق آبه استان ۶۰ میلیون مترمکعب است، گفت: به فضل الهی تا پایان دولت سیزدهم آب دریای عمان به خراسان جنوبی می‌رسد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی خط انتقال گاز از دشتک زابل به خراسان جنوبی در دولت سیزدهم گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته این خط انتقال با اعتبار بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال در دست اجراست که برای همیشه دغدغه تامین گاز استان در شرایط بحرانی حل خواهد شد.

قناعت ادامه داد: این طرح زیرساختی هم پیشرفت فیزیکی مناسبی دارد و در سال آینده هدف گذاری شده که به بهره‌برداری برسد.

وی ضمن گرامیداشت دهه فجر از آن به عنوان دهه ولادت امامت در کشور یاد کرد و افزود: دهه فجر مقطع رهایی ملت ایران از تاریخ گذشته ظلم و ستم و خار و زبونی و اتصال به آینده روشن و باسعادت است.

قناعت بیان کرد: دهه طلوع یک تمدن جدیدی با نگاه و نگرش آموزه‌های اسلام ناب است که با رهنمودهای امام راحل منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شده‌است.

وی با اشاره به اینکه براساس نظر کارشناسان سیاسی جهان انقلاب اسلامی ایران بزرگترین پدیده اجتماعی قرن است، بیان کرد: تبدیل رهبری مادی به رهبری ولایی با الگوی ولایت فقیه دستاورد انقلاب اسلامی است که رهبرین انقلاب از همان ابتدا در کنار توجه به مسائل مادی توجه ویژه و خاص به مسائل الهی و معنوی نیز داشتند.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: الگوی مردم سالاری دینی و حکومت متکی بر آرای مردم از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است، مبنای جمهوری اسلامی آرای مردم و احکام اسلام است.

قناعت با اشاره به اینکه ما تنها کشوری هستیم که تاکنون بیشترین انتخابات را در سطح جهان برگزار کردیم که تاریخ گذشته و حال جهان اینچنین موضوعی را نداریم، عنوان کرد: دستاورد دیگر انقلاب اسلامی شکست جدایی مظاهر دین خواهی و تجدد خواهی است و انقلاب اسلامی وحدت دین و تجدد در قالب وحدت حوزه و دانشگاه را به اثبات رساند.

وی از تقویت اعتماد به نفس در مردم ایران را به عنوان دیگر دستاورد انقلاب اسلامی نام برد و گفت: در گذشته بخش عظیمی از کشور در دوران مختلف جدا شد اما از زمان پیروزی انقلاب اسلامی یک وجب از خاک کشور دست دشمن نیفتاده است.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از کشورها از عظمت و اعتماد به نفس جمهوری اسلامی ایران الگو گرفته‌اند عنوان کرد: دهه فجر و یوم‌الله‌های طول سال فرصت مناسبی برای بیان دستاوردها و اقدامات نظام و دولت است لذا برای مردم تبیین شود که کجا بودیم و اکنون به چه نقطه‌ای رسیده‌ایم.

استاندار خراسان جنوبی به شکستن مرزهای دانش و پیشرفت و ترقی آن در دوران انقلاب اسلامی، گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی پزشک های هندی در سطح کشور رژه می‌رفتند اما امروز دانشمندان کشور در حوزه پزشکی حرف برای گفتن دارند و ماهواره به هوا می‌فرستند.

قناعت بیان کرد: وحدت بین شیعه و سنی از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است که امروز به برکت انقلاب اسلامی نه تنها در سطح کشور بلکه در سطح جهان این وحدت عملی در حال رقم خوردن است.

وی انتخابات را یکی از مولفه‌های قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و اضافه کرد: یکی از مولفه‌های قدرت نظام اسلامی پشتبانی مردم است و دشمنان به دنبال هستند با برنامه‌ریزی‌های مختلف مشارکت مردم در انتخابات کاهش یابد.

قناعت با اشاره به اینکه به فرموده مقام معظم رهبری حضور پرشور مردم در انتخابات می‌تواند باعث وحدت، انسجام، قدرت و اقتدار ملی ‌شود لذا تقاضا دارند کسانی که تریبون در اختیار دارند نسبت به دعوت مردم به انتخابات اقدام کنند.

وی ادامه داد: وظیفه داریم در تصمیم‌گیری‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات بر روی موضوع انتخابات متمرکز شویم چون دشمن در حال دلسرد کردن مردم از انتخابات است و این به ضرر کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه انتخابات پایه تحول و اساس موجودیت نظام اسلامی است، یادآور شد: هر تحولی نیاز به حضور مردم دارد و تحول در انتخابات با حضور و مشارکت حداکثری مردم امکان‌پذیر است.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: انتخابات در کشور ما همانند کشورهای غربی فرمایشی نیست و بلکه واقعی و سالم است.

قناعت با تاکید بر اینکه هر کسی که مردم را از انتخابات دلسرد کند در پازل دشمن بازی می‌کند، تصریح کرد: مشارکت بالای مردم در انتخابات، امنیت کشور و قدرت چانه‌زنی جمهوری اسلامی را در سطح بین‌المللی افزایش می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha