۱۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۴۲
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85374861
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشت طرح عمرانی و آموزشی در بشرویه افتتاح شد

بیرجند ایرنا - هشت طرح عمرانی، آموزشی، فرهنگی و ورزشی، سومین روز دهه فجر در شهرستان بشرویه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا این طرح‌ها با هزینه‌کرد ۸۷۲ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال روز شنبه در آیینی با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان بشرویه به بهره‌برداری رسید،

در این ارتباط مدرسه خیرساز بشرویه با هزینه‌کرد ۷۵ میلیارد ریال افتتاح شد که ۱۸۰ دانش‌آموز این شهر از عواید این واحد آموزشی بهره‌مند می‌شوند.

همچنین در راستای تحقق طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، ۶۰ هزار اصله نهال در عرصه ۴۰۶ هکتاری ریگ بشرویه کاشت می‌شود که استاندار خراسان جنوبی از این عرصه بازدید و در آیین کاشت نهال نیز شرکت کرد.

تاکنون ۳۲ هکتار از عرصه ریگ بشرویه چاله‌کنی شده و امروز با حضور جواد قناعت ۸۰۰ اصله نهال از جمله قره‌داغ، تاغ، گزشاهی و سایر به صورت نمادین در این منطقه کاشته شد.

این عرصه در منطقه شمال شهر بشرویه و در بالا دست اراضی کشاورزی و باغات مردم واقع شده و کاشت این ۶۰ هزار اصله نهال، حرکت ماسه‌های روان را مهار خواهد کرد.

هشت طرح عمرانی و آموزشی در بشرویه افتتاح شد

همچنین در سومین روز دهه فجر با حضور استاندار خراسان جنوبی، آسفالت معابر پنج روستا در بشرویه به صورت متمرکز در روستای غنی‌آباد به بهره‌برداری رسید.

این پروژه تحت عنوان بهره‌برداری از ۲۷ هزار و ۷۰۰ متر زیرسازی، جدول‌گذاری و آسفالت معابر پنج روستا در فهرست برنامه‌های استاندار در سفر به بشرویه پیش‌بینی شده بود.

عملیات اجرایی این پروژه با اعتبار ۴۶ هزار میلیون ریال، سال ۱۴۰۱ آغاز شد و با اجرای این پروژه ۲ هزار و ۹۰۰ نفر اهالی روستاهای غنی آباد، شهرک امام، نیگنان، شهید قاسم پور و فتح آباد از راه آسفالته ایمن برخوردار شدند.

تحویل کلید ۲ واحد مسکونی معلولان و سرپرست خانوار از دیگر این برنامه‌ها در بشرویه بود که با حضور استاندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی، این واحدهای مسکونی در روستای غنی آباد از توابع این شهرستان واگذار شد.

عملیات اجرایی احداث این ۲ واحد مسکونی اوایل امسال آغاز شده بود و مجموع اعتبار هزینه شده برای این واحدها ۱۵ هزار و ۵۳۰ میلیون ریال عنوان شده است.

همچنین در ادامه برنامه‌های سفر استاندار خراسان جنوبی به بشرویه، یادمان شهدای گمنام که عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۹۰ آغاز شده بود افتتاح و غبارروبی شد.

موضوع تکمیل پروژه یادمان شهدا به عنوان یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان بشرویه در دستور کار فرمانداری و دستگاه متولی، بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس قرار گرفت و بعد از اتمام کار، امروز طی مراسمی به بهره‌برداری رسید.

مجموع اعتبار هزینه شده برای این پروژه هشت هزار و ۱۰۰ میلیون ریال گزارش شده است.

استاندار خراسان جنوبی همچنین در ادامه سفر به این شهرستان، واحد بومگردی "خان سالار" با سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیون ریال بخش خصوصی را افتتاح کرد.

عملیات اجرایی این پروژه سال ۱۴۰۰ آغاز شد و با راه‌اندازی این واحد بوم‌گردی برای پنج نفر ایجاد اشتغال شد.

افتتاح چمن مصنوعی مجموعه ورزشی شهید چمران با هزینه‌کرد ۱۸ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌ها بود که شرایط مناسبی را برای ورزش پنج هزار نفر جمعیت دانش‌آموزی شهرستان بشرویه فراهم آورده است.

ساختمان اداره تامین اجتماعی بشرویه به اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال و کارخانه آسفالت در ورودی شهر ارسک با هزینه‌کرد ۵۳۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌هایی بود که امروز با حضور استاندار خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha