۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی سردشت به شبکه نوین آبیاری تجهیز شد

مهاباد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی سردشت گفت: ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرهای سردشت و میرآباد با استفاده از کمک‌های بلاعوض دولتی به شبکه نوین آبیاری تحت فشار تجهیز شد.

احمد علی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این اراضی طی چهار سال گذشته با اعتبار بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال به شبکه های نوین آبیاری تحت فشار تجهیز شده اند.

وی اضافه کرد: بخش عمده اعتبارات کمک های بلاعوض دولتی بوده که در راستای افزایش بهینه مصرف آب و نیز مساعدت به کشاورزان شهرستان های مرزی به صورت بلاعوض پرداخت شده است.

مدیر جهادکشاورزی سردشت ادامه داد: همچنین ۶.۵ کیلومتر طرح انتقال آب با لوله در اراضی کشاورزی این شهرستان اجرا شد که برای این طرح در مجموع ۱۶ میلیارد ریال هزینه شده است.

علی پور بیان کرد: با انتقال این خط لوله، مشکل هفت روستای شهرهای سردشت و میرآباد که طی چند سال گذشته با مشکل آب کشاورزی روبه شده بودند، برطرف خواهد شد.

وی افزود: در پروژه‌های انتقال آب، تامین لوله به صورت رایگان توسط دولت صورت گرفته و بهره‌برداران کشاورزی امور مرتبط با آماده‌سازی و کارگذاری لوله‌ها را عهده دار بوده و اجرای پروژه‌ها به صورت مشارکتی نتایج مطلوبی را به دنبال داشته است.

علی پور بیان کرد: با توجه به هماهنگی انجام شده اعتبارات مناسبی در حوزه انتقال آب کشاورزی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام و نیز بهره‌مندی سایر روستاها، برای سال آینده تخصیص داده می شود.

به گزارش ایرنا، مجموع اراضی کشاورزی سردشت ۳۰ هزار هکتار است که از این میزان هشت هزار هکتار زیر کشت باغ دیم و آبی است و ۲۲ هزار هکتار آن را اراضی زراعی تشکیل می‌دهد.

شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای جمعیت ۱۲۰ هزار نفر است.

#پیشرفت_آذربایجان_غربی

#پیشرفت_ایران

#جام_رسانه_امید

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha