پایش مستمر آب‌های سطحی در ۷۰۰ نقطه/استاندارد آلودگی آب در سطح اتحادیه اروپا است

تهران - ایرنا - معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه استانداردهای آلودگی آب کشور در سطح استانداردهای اتحادیه اروپا است، گفت: پایش مستمر کیفیت آب‌های سطحی در بیش از ۷۰۰ نقطه در کشور به طور مداوم انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا از سازمان حفاظت محیط زیست، ایرج حشتمی با اشاره به ایام دهه فجر و اقدامات انجام یافته در حوزه محیط زیست انسانی بعد از انقلاب افزود: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اقدامات موثری در حوزه محیط زیست انسانی انجام گرفته که هر کدام از آنها به صورت جدی توانسته استانداردهای محیط زیستی زندگی مردم را افزایش دهد.

وی با اشاره به اولین اقدامات انجام گرفته در حوزه محیط زیست انسانی در ایام پیش از انقلاب گفت: پیش از انقلاب اقدامات انگشت شماری از جمله تصویب قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست مصوب سال ۱۳۵۰، تدوین چارت اولیه اداری محیط زیست انسانی و جرم انگاری ضعیف تخریب محیط زیست انسانی در قانون انجام گرفت.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: یکی از اقدامات موثر در حوزه محیط زیست انسانی بعد از انقلاب، اصلاح و به روزرسانی قانون حفاظت محیط زیست در سال ۱۳۷۳ بود که بعدها منجر به شروع و نهادینه شدن پایش محیط زیست انسانی در کشور شد.

پایش مستمر آب‌های سطحی در ۷۰۰ نقطه/استاندارد آلودگی آب در سطح اتحادیه اروپا است



حشمتی ادامه داد: استقرار ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در تمامی مراکز استان ها و کلانشهرها از جمله اقدامات مهمی بود که در حوزه سنجش وضعیت کیفی هوا صورت گرفت و در سالهای اخیر حتی توسعه این ایستگاه ها در پشت نوار مرزی برای پیش بینی وضعیت ریزگردها در استان های مرزی قبل از رسیدن گرد و غبار به کشور نیز انجام گرفته است.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح های تملک دارایی در ستاد و ادارات کل استان ها، افزود: پایش مستمر کیفیت آب های سطحی در بیش از ۷۰۰ نقطه در کشور از جمله فعالیت هایی است که در راستای سنجش وضعیت کیفی آبهای جاری به عنوان منابع اصلی آب شرب مردم در ایام بعد از انقلاب نهادینه و اجرایی شده است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: سالانه بیش از ۲ هزار پرونده گزارش ارزیابی پروژه های مختلف توسعه ای در کشور تهیه می شود که نشان دهنده روند منطبق با محیط زیست توسعه کشور و نظارت مستمر سازمان حفاظت محیط زیست بر فعالیت های توسعه ای است.



حشمتی افزود: همچنین پایش مستمر وضعیت آبهای زیرزمینی در مجاورت مراکز دفن زباله، شهرک های صنعتی، سدهای باطله معدن، مخازن نگهداری نفت و پالایشگاه های پتروشیمی به صورت مستمر و در تمامی مراکز استان ها انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه استانداردهای وضع شده در حوزه آلودگی هوا در کشور در سطح EPA و استانداردهای آلودگی آب کشور در سطح استانداردهای اتحادیه اروپا است، گفت: با برنامه ریزی های انجام گرفته و در سال های اخیر پایش کیفی آلودگی های خاک نیز به صورت مستمر در مجاورت تمامی صنایع کشور انجام می گیرد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به دیگر فعالیت های انجام گرفته در بعد از انقلاب در حوزه محیط زیست انسانی در کشور، اظهار داشت: مجوزهای صادرات و واردات پسماند هم اکنون به صورت سیستماتیک و آنلاین انجام می گیرد که اقدامی شاخص در مدیریت پسماند در کشور محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha