۱۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۰۹
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85374743
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

بهره‌مندی ۱۱ روستای ملایر از نعمت آسفالت؛ تحقق مطالبه‌ای ۴۵ ساله

همدان- ایرنا- ۱۱ روستای شهرستان ملایر که از ابتدای انقلاب تاکنون از نعمت آسفالت و عملیات عمرانی و بهسازی بهره‌مند نبودند، با نگاه عدالت‌محور دولت سیزدهم و به برکت انقلاب اسلامی در چهل و پنجمین فجر انقلاب، از نعمت آسفالت برخوردار شدند و مطالبه ۴۵ ساله مردم این روستاها محقق شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر روز شنبه در آئین بهره‌برداری از آسفالت روستای "سنگ‌سفید" از توابع بخش جوکار ملایر افزود: بیش از ۴۲ هزار مترمربع آسفالت در این ۱۳ روستا استفاده شد که برای نخستین بار به مرحله اجرا درآمد.

"محمدمهدی عبدالملکی" بیان کرد: سنگ‌سفید یکی از روستاهایی بود که از پیروزی انقلاب تاکنون آسفالت نشده بود و در دولت سیزدهم آسفالت این روستا انجام و در دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: ۱۰ هزار مترمربع از روستای سنگ‌سفید با اعتباری بیش از ۳۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال با یک‌هزار و ۴۶۰ تُن، آسفالت‌ریزی شد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر افزود: حل سه مطالبه اصلی و مهم مردم توسط هر دستگاه اجرایی و اتمام آن تا پایان سال، یکی از مصوبات شورای اداری توسط فرماندار ویژه ملایر بود که پس از طرح این موضوع در اداره کل بنیاد مسکن و بررسی آن، آسفالت روستای سنگ‌سفید به عنوان یکی از مطالبات ۴۵ ساله مردم در دستور کار قرار گرفت.

عبدالملکی گفت: در دهه فجر امسال ۲۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۳۷ میلیارد ریال در سطح روستاهای این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی یادآور شد: در راستای اجرای طرح‌های هادی روستایی، امسال ۱۳۴ پروژه در ۷۹ روستا با ۷۱۶ میلیارد ریال تعریف شد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر بیان کرد: امسال در ۴۲ روستا با ۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار، بیش از ۲۴۵ هزار مترمربع آسفالت‌ریزی انجام شد که در تاریخ ملایر بی‌سابقه است.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: این در حالیست که در کل استان همدان در سطح روستاها یک میلیون و ۱۰۰ هزار مترمربع آسفالت‌ریزی شده که ۲۴۵ هزار مترمربع از این میزان، در روستاهای شهرستان ملایر اجرا شده است.

وی یادآور شد: شاخص عملکرد اجرای طرح‌های هادی در کشور ۶۲ درصد و در استان همدان ۹۳ درصد است که این شاخص در شهرستان ملایر ۹۰ درصد است و ملایر نمره قابل قبولی را در این زمینه کسب کرد.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر با جمعیتی بیش از ۳۰۰ هزار نفر دارای ۲۰۸ روستای دارای سکنه است.

از ۱۶۳ روستای بالای ۲۰ خانوار در شهرستان ملایر، تاکنون در ۱۴۷ روستا اجرای طرح‌های هادی شروع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha