۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۶
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85320784
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روزِ مردمی روستای «بِلَرتو» ملایر بی‌واسطه در میز خدمت

همدان- ایرنا- خدمتگزاری به مردم زمان و مکان نمی‌شناسد، چه در مرکزی‌ترین نقطه شهر ملایر در پارک چمران باشد، یا دورترین نقطه روستایی «بِلَرتو» در بخش سامن، هدف جلب رضایت و باز کردن گره‌ای از مشکلات مردم است و البته ارایه خدمتی بی‌منت از جنس تبلور مردم‌داری دولت.

به گزارش ایرنا؛ مثل همیشه محل میز خدمت‌ مسجد روستا بود، محلی که به دور از پشت میز نشینی، بدون واسطه و چهره به چهره، دانه دانه مشکلات و مطالبات به حق اهالی را برشمردند و برای هر کدام راه حلی ارایه شد.

پنج روستای بلرتو، جریا، اسکنان، هزارجریب و جیجیان‌رود در بخش سامن میزبان «میز خدمت» فرماندار ویژه ملایر و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان بود که به صورت متمرکز در مسجد روستای «بلرتو» برگزار شد، پنج روستایی که به اصطلاح مردمی در «چالشور» بخش سامن قرار دارند و اهالی صمیمانه و خونگرم مثل همیشه پذیرای مدیریت عالی این شهرستان بودند.

این جنس از خدمتگزاری که در تمامی نقاط شهرستان و با تدبیر فرماندار ویژه ملایر تبلور یافته، در راستای تحقق شعار دولت سیزدهم مبنی بر «دولت مردمی و ایران قوی» و ایجاد امیدآفرینی در بین مردم است که مجموعه مدیران این شهرستان از هیچ تلاشی در ارایه خدمت صادقانه و بی‌منت دریغ نمی‌کنند.

ساعت شروع میز خدمت ۹ صبح در مسجد روستای «بلرتو» بود، مردم باصفا و بی‌ریای این پنج روستا زودتر از آنچه وعده میز خدمت بود، در مسجد حاضر بودند تا بدون واسطه و تشریفات اداری، از مشکلات‌شان، دغدغه‌هایشان و نیازمندی‌هایشان بگویند، آن هم برای توسعه و آبادانی روستاهای خود و نه حتی یک مورد درخواست شخصی.

«داود خیری» بخشدار سامن که از روزهای قبل طبق روال معمول میزهای خدمت، یکی یکی موارد، مشکلات و مطالبات پنج روستای بلرتو، جریا، اسکنان، هزارجریب و جیجیان‌رود را با حضور اعضای شورای اسلامی، دهیار، بزرگان، ریش سفیدان و معتمدان روستا احصا کرده بود، در میز خدمت مطرح کرد و با توضیحات هر کدام از اهالی و مدیران دستگاه‌های مربوطه، مصوبات لازم از سوی فرماندار ویژه ملایر اتخاذ شد.

روزِ مردمی روستای «بِلَرتو» ملایر بی‌واسطه در میز خدمت

هیچ مانعی در خدمتگزاری به مردم نداریم

طرح هادی و بهسازی روستایی، جابجایی تیرهای برق و افت ولتاژ، تامین آب و ترددهای غیرمجاز ماشین‌آلات سنگین و سهمیه آرد از جمله مسایل و مشکلاتی بود که مطرح شد، اهالی هم با فرماندار ویژه ملایر از مشکلات جوانان روستا و دیگر موارد گفتند و شنیدند و نتیجه این نشست مردمی بیش از سه ساعته، مصوبات خوبی شد که اجرایی شدن آن به طور قطع پاسخگوی دغدغه‌های اهالی این روستاهاست.

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر هم در این میز خدمت به اهالی این روستاها امید داد: تا جایی که در توان داریم برای رفع مسایل و مشکلات شما تلاش می‌کنیم، ما آمده‌ایم که شنوای حرف دل شما و دغدغه‌هایتان باشیم.

«سلمان اسماعیلی» برپایی میزهای خدمت را در راستای ارایه خدمت بی‌منت به مردم و پیگیری و حل دغدغه‌ها و مطالبات مردم این شهرستان دانست و افزود: مصوبات میزهای خدمت در گوشه گوشه این شهرستان، در حال اجرا است و یا اجرا شده و برای برخی مصوبات هم که ممکن است اعتبار لازم را نداشته باشیم، در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به قدمت فرهنگی و تاریخی منطقه سامن و روستاهای این بخش، خدمتگزاری به مردم این منطقه را از اولویت‌ها برشمرد و بیان کرد: هر کدام از پنج روستایی که مشکلات آنها امروز در میز خدمت بررسی شد، اگر نیاز به بازنگری طرح هادی دارند، برای هر کدام سه میلیارد ریال برای بازنگری طرح هادی آنها مصوب شد.

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر: تا جایی که در توان داریم برای رفع مسایل و مشکلات شما تلاش می‌کنیم، ما آمده‌ایم که شنوای حرف دل شما و دغدغه‌هایتان باشیم.

فرماندار ویژه ملایر همچنین برای هر کدام از پنج روستایی که نیاز به بهسازی دارند، اختصاص پنج میلیارد ریال برای هر روستا از اعتبارات سال ۱۴۰۳ مصوب شد.

اسماعیلی با اشاره به وجود اختلاف نظری که منابع طبیعی با مردم روستا دارد، تاکید کرد: این پرونده حقوقی شده و دادگاه حکم اولیه داده و مجموعه دولت نمی‌تواند ورود کند، در همین راستا اهالی هر مستنداتی که فکر می‌کنند حقی از آنها ضایع شده و منابع طبیعی و قاضی آن را ندیده است را ارایه دهند تا با نگاه مثبت به نفع مردم دوباره بررسی شود.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن و منابع طبیعی پس از اینکه این موضوع بررسی شد و احیانا اگر زمین‌ها متعلق به دولت شد، مقدمات فراهم و مطالعه شود تا این زمین و زمین‌های دیگر که امکان دارد به محدوده روستا اضافه ، تغییر کاربری و مسکونی شده و با قیمت کارشناسی حداقلی به مردم واگذار شود.

روزِ مردمی روستای «بِلَرتو» ملایر بی‌واسطه در میز خدمت

سرویس معابر، جابجایی تیرهای برق و افت ولتاژ برق از دیگر مسایلی بود که مطرح و طبق دستور فرماندار ملایر مصوب شد تا یک هفته آینده این موارد بازدید و حل شود.

فرماندار ویژه ملایر گفت: در حوزه کشاورزی نیز که مردم با کمبود آب شرب و کشاورزی مواجه هستند، مقرر شد چنانچه اعتباری اختصاص یافت، این روستاها در اولویت قرار گیرند و برای برخی چاه‌های جدید مجوز لازم صادر شد تا جایگزین قنوات شود که وضعیت بهتری در حوزه آب شرب و کشاورزی رقم خواهد خورد.

اسماعیلی درباره دغدغه دیگر اهالی روستا در خصوص تردد غیرمجاز در محدوده این روستاها اظهار داشت: به تازگی پنج نقطه را در ملایر در اولویت برخورد با جرایم و تخلفات معادن در دستور کار قرار دادیم و اگر این نقاط و محدوده روستایی نیز دارای اولویت هستند، مصوب شوند تا برخوردهای لازم صورت گیرد.

معاون استاندار همدان: انتخابات یازدهم اسفند ۱۴۰۲ را عرصه مهم و سرنوشت کشور است، تلاش کنید امید در دل مردم تقویت شود و از همه ظرفیت‌ها و توان خود برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بهره بگیرید.

وی با بیان اینکه باقی مسایل و موارد نیز مورد پیگیری قرار دارد، خطاب به اهالی این پنج روستا تاکید کرد: با صبر و امید، وفاق و همدلی مشکلات حل می‌شود و با اهتمام مجدانه دولت سیزدهم در تمامی امور، اوضاع بهتر خواهد شد.

مشارکت حداکثری؛ تکلیف همه مردم در انتخابات پیش‌رو

معاون استاندار همدان همچنین انتخابات یازدهم اسفند ۱۴۰۲ را عرصه مهم و سرنوشت کشور دانست و خطاب به اهالی روستا تاکید کرد: تلاش کنید امید در دل مردم تقویت شود و از همه ظرفیت‌ها و توان خود برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بهره بگیرید.

اسماعیلی با بیان اینکه مردم همواره پای نظام و انقلاب هستند و به رغم همه مشکلات و تبلیغات سوء دشمنان، در این عرصه مهم سیاسی کشور مشارکت پرشور خواهند داشت، ادامه داد: برپایی میز خدمت و جمع شدن همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان در بین مردم، خود یک نمونه بارز امید در مردم است که دولت سیزدهم به آن ایمان دارد و در طول انقلاب بی‌سابقه است.

روزِ مردمی روستای «بِلَرتو» ملایر بی‌واسطه در میز خدمت

«نذر خدمت» جلوه ای از خدمتگزاری خالصانه به مردم

از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون، بیش از ۲۰۰ میز خدمت به اشکال مختلف در سطح این شهرستان و با تدبیر خوب فرماندار ویژه ملایر برگزار شده و نتیجه آن تقویت هر چه بیشتر وحدت و همدلی بین مردم و مسئولان، راهگشایی مسایل و مشکلات مردم، امیدآفرینی و تقویت اعتماد بین مردم و دولت و تلاش برای توسعه و آبادانی و تبلور خدمت بی‌منت به مردم بوده است که همچنان این خدمت بی‌منت تداوم دارد.

و تفاوت عمده میز خدمت روستاهای بخش سامن در روستای بلرتو، برنامه «نذر خدمت» بود که با همکاری دستگاه‌هایی همچون سپاه و بسیج، شبکه بهداشت و درمان، جمعیت هلال احمر، دامپزشکی، اوقاف و امور خیریه و اورژانس برگزار و خدمات رایگان در حوزه‌های مختلف به اهالی روستا ارایه شد.

ویزیت رایگان پزشکان جهادی در رشته‌هایی همچون روانشناسی، مامایی، زنان و کودکان، چشم‌پزشکی، بینایی‌سنجی، دندانپزشکی و عمومی، خدمات داوطلبانه هلال احمر از تریاژ، تا قندخون و فشار خون و سرگرمی کودکان و ارایه داروهای رایگان، واکیسناسیون دام، نمونه بارز خدمت جهادی و اردوهای جهادی به ویژه در دوران دفاع مقدس در دبستان «جهاد» روستای بلرتو بود که لبخند را بر لب کودکان و رضایت‌مندی را نصیب مردم پاک و بی‌آلایش این منطقه کرد.

روزِ مردمی روستای «بِلَرتو» ملایر بی‌واسطه در میز خدمت

طبق اعلام جمعیت هلال احمر ملایر، بیش از ۳۰۰ نفر از ساکنان روستای بِلَرتو از خدمات طرح ملی «نذر خدمت» جمعیت هلال احمر بهره‌مند شدند و ۳۱ نفر از پزشکان متخصص و عمومی، دندانپزشک، تکنسین دارویی، پرستار، روانشناس، مامایی و کارشناس بینایی و شنوایی سنجی برای خدمت به مردم این روستا استقرار یافتند.

از دیگر خدمات شایسته برنامه «نذر خدمت» تهیه و توزیع ۷۰ بسته معیشتی در بین نیارمندان و اهدای ۲ تانکر آب پنج هزار لیتری منطقه جهت تامین آب شرب منطقه بود و علاوه بر خدمات سلامت محور، تیم‌های سحر جوانان برای ارائه خدمات بشردوستانه با برپایی ایستگاه نقاشی و اجرای مسابقات فرهنگی در این برنامه حاضر شدند.

و پایان بخش این صحنه زیبای خدمت، کاشت درخت توسط فرماندار ویژه ملایر در راستای اجرای پویش ملی کاشت یک میلیارد درخت در کشور و قدردانی از دانش‌آموزانی بود که همچون مدیران کنونی شهرستان، آینده‌سازان کشور خواهند بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha