عملیات اجرایی کلینیک تخصصی مرکز ناباروری در بیرجند آغاز شد

بیرجند - ایرنا - عملیات اجرایی کلینیک تخصصی مرکز ناباروری بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند با اعتبار ۲۷۹ میلیارد ریال در نخستین روز دهه فجر با حضور استاندار خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روز پنجشنبه در این آیین گفت: این پروژه با متراژ ۲ هزار و ۹۴۰ مترمربع در چهار طبقه احداث خواهد شد.

سیدمحمد موسوی میرزایی عنوان کرد: در مجموع برای اجرای مرحله اول این پروژه ۲۷۹ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال آن اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: در این کلینیک فضاهایی از جمله آزمایشگاه بالینی، مشاوره ژنتیک، آزمایشگاه اندرولوژی، آزمایشگاه جنین شناسی، اتاق عمل لاپاراسکوپی، بخش بستری و استریل مرکزی پیش‌بینی شده است.

عملیات اجرایی کلینیک تخصصی مرکز ناباروری در بیرجند آغاز شد

همچنین در ادامه پروژه احیا و مرمت قنات روستای جیم آباد دهستان باقران بیرجند با حضور استاندار خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در این آیین گفت: این قنات با اعتبار هفت میلیارد و ۵۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و مشارکت مردم مرمت شد.

مهدی جعفری افزود: با مرمت این قنات ۳۰ خانوار از مزایای این طرح بهره‌مند شدند و مرمت قنات روستای باعث ماندگاری مردم این روستا شد و با افزایش آبدهی قنات همچنین بخشی از معیشت مردم تامین خواهد شد.

وی با اشاره به افتتاح ۱۵۵ پروژه بخش کشاورزی استان به مناسبت دهه فجر با اعتبار چهار هزار و ۱۱۸ میلیارد ریال در استان، اظهار کرد: ۱۹ هزار و ۶۶ نفر از مزایای این طرح‌ها برخوردار خواهند شد.

جعفری افزود: مشارکت مردم در طرح‌های بخش کشاورزی خراسان جنوبی در دهه فجر امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش چهار برابری دارد که نشان دهنده امیدآفرینی در این بخش است.

وی از افتتاح ۹۶۴ پروژه در طول دولت سیزدهم با اعتبار ۱.۵ همت در خراسان جنوبی خبرداد و گفت: با اجرای این طرح‌ها برای سه هزار و ۵۱۲ نفر اشتغال مستقیم در استان ایجاد شده است.

عملیات اجرایی کلینیک تخصصی مرکز ناباروری در بیرجند آغاز شد

همچنین در ادامه استاندار خراسان جنوبی مجموعه ورزشی شهید نایبی در روستای علی آباد لوله بیرجند را افتتاح کرد.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در این آیین گفت: این پروژه با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال ساخته شد.

محمدعلی ربیعی از افتتاح ۲۲ زمین چمن مصنوعی در استان در ایام الله دهه فجر خبرداد و افزود: همچنین سه سالن ورزشی و یک استخر نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی عنوان کرد: در مجموع هزینه‌کرد طرح‌های ورزشی افتتاحی استان در دهه فجر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است و برخی طرح‌های نیمه تمام چندین ساله به همت دولت سیزدهم تکمیل و به مرحله افتتاح رسیده‌ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha