۴۰ طرح عمران روستایی و برقرسانی در مراغه افتتاح شد

مراغه- ایرنا- همزمان با سومین روز از گرامیداشت دهه فجر، ۴۰ طرح عمرانی در روستاهای بخش سراجوی مراغه و همچنین برقرسانی به مناطق شهری و روستایی این شهرستان افتتاح شد. 

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه روز شنبه در حاشیه افتتاح این طرح‌ها در روستای «صومعه سفلی» به خبرنگار ایرنا بیان کرد: ۳۴ مورد از این طرح‌ها مربوط به عمران روستایی در بخش سراجو بوده و شامل زیرسازی، آسفالت‌ریزی، جدول‌گذاری، اجرای دیوار حائل و احداث پل است.

به گفته «داود اسدیان» ۱۸۲ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال برای اجرای طرح‌های عمران روستایی در بخش سراجوی این شهرستان هزینه شده است.

وی ادامه داد: ۶ طرح دیگر هم به برقرسانی به مناطق شهری و روستایی مربوط می‌شود که اصلاح و توسعه شبکه برقرسانی با ۳۶۷ میلیارد ریال هزینه را شامل می‌شود.

عمران روستایی در بخش سراجو با شتاب پیگیری می‌شود

بخشدار بخش سراجوی مراغه با بیان اینکه عمران روستایی این بخش با ۹۹ روستا و ۲۵ نفر جمعیت با شتاب پیگیری می‌شود، بیان کرد: زیرسازی مسیر روستاهای کرمجوان، گلستان سفلی، صومعه سفلی، صومعه علیا، چلان سفلی و چلان علیا و همچنین احداث پل روستای احمدآباد از جمله طرح‌های افتتاحی روز جاری است.

«علی تقوی» افزود: از دیگر طرح‌های عمران روستایی می‌توان به احداث دیوار ساحلی بیانلوجه، زیرسازی مسیر روستاهای پالچقلو، گلستان علیا و آلقو و همچنین جمع‌آوری آب‌های سطحی و جدول‌گذاری روستاهای شیخی‌جان، قره‌کند و گل‌تیه اشاره کرد.

بهره‌برداری از ۳۶۷ میلیارد ریال طرح برق‌رسانی

مدیر توزیع برق مراغه نیز با اشاره به افتتاح ۶ طرح با ۳۶۷ میلیارد ریال هزینه در مناطق شهری و روستایی، بیان کرد: ۱۰ کیلومتر توسعه شبکه فیبرنوری، جابجایی ۷۰ اصله تیر چراغ برق در مناطق روستایی و تقویت و اصلاح ۱۵ کیلومتر خط فشار ضعیف از جمله این طرح‌هاست.

«یونس فرهمند» افزود: از دیگر طرح‌های افتتاحی روز جاری می‌توان به افزایش قدرت انشعاب کلینیک ۲۹ بهمن، نیرورسانی به مساکن ۱۲۰ واحدی کارکنان بهداشت با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه، اجرای ۲ هزار متر شبکه فشار ضعیف با یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری و بهره‌مندی ۴۷ خانوار شهری اشاره کرد.

وی این را هم بیان کرد که نیرورسانی به ۱۱۰ واحد آپارتمان و طرح برقرسانی به ۵۲ خانوار روستایی با ۲.۲ میلیارد تومان هزینه از طریق احداث سه‌هزار متر شبکه فشار ضعیف با کابل خودنگهدار نیز از دیگر طرح‌های افتتاحی روز جاری است.

به گزارش ایرنا طی دهه فجر امسال ۱۶۲ طرح عمرانی، زیرساختی و خدماتی با ۵۴۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه در این شهرستان افتتاح می‌شود که در مقایسه با سال قبل حدود ۲.۲ افزایش نشان می‌دهد.

گفتنی است تعدادی از دانش‌آموزانی که در مسجد روستای «صومعه سفلی» گردهم آمده بودند تا دهه فجر و افتتاح این طرح‌ها را جشن بگیرند، برگه‌هایی در دست داشتند که روی آنها «استقلال، آزادی جمهوری اسلامی » نوشته شده بود.

۴۰ طرح عمران روستایی و برقرسانی در مراغه افتتاح شد
دانش‌آموزان روستای «صومعه سفلی» مراغه آرمان‌های امام راحل را مرور کردند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha