۱۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۲۲
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85375057
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

مسابقات شطرنج بین‌المللی جام کاسپین در رشت آغاز شد

رشت - ایرنا - بیستمین دوره رقابتهای شطرنج بین‌المللی جام کاسپین از عصر شنبه در رشت آغاز شد.

به گزارش ایرنا، در این دوره از رقابتها بیش از ۸۰۰ شطرنجباز از ایران و ۱۲ کشور خارجی حضور دارند که در جداول مختلف با هم به رقابت می پردازند.

علاوه بر حضور تعدادی از ملی پوشان ایران، شطرنجبازانی نیز از کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، پاکستان، تاجیکستان، عراق، هندوستان، افغانستان، فیلیپین، بلاروس و چین در این دوره از مسابقات حضور دارند.

در جدول نخست(A) این رقابتها اساتید و شطرنج‌بازان دارای رتبه بین‌المللی ۲۰۰۰ و بالاتر، اساتید بین‌المللی و شطرنجبازان معروف حضور دارند در جدول گروه دوم(B) هم شطرنجبازان دارای رتبه بین‌المللی زیر ۲۰۰۰ حضور می یابند و در جدول گروه (C) نیز نوجوانان زیر ۱۴ سال با هم رقابت می‌کنند و جدول دیگر مربوط به مسابقات برق آساست.

همچنین جدول پایانی این دوره برای دریافت امتیاز استاد بزرگی برگزار می‌شود که شطرنجبازان برای افزایش رتبه خود و دریافت امتیاز استاد بزرگی می‌توانند در این بخش با هم رقابت کنند.

روز جمعه ۱۳ بهمن نیز رقابتهای جدول سریع با حضور ۲۵۸ شطرنجباز برگزار شد که در نهایت ووگار رسول‌اف از جمهوری آذربایجان با کسب ۹.۵ امتیاز به مقام قهرمانی دست یافت، حمیدرضا طهماسبی و رضا مهدوی از ایران با کسب ۸.۵ امتیاز و به دلیل پوئن شکنی به ترتیب دوم و سوم شدند.

بیستمین دوره مسابقات شطرنج بین‌المللی جام کاسپین تا روز ۳۰ بهمن ماه در رشت ادامه خواهد یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha