۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۲۱:۵۴
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85379300
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

استاد بزرگ شطرنج جمهوری آذربایجان صدرنشین جام کاسپین شد

رشت - ایرنا - بیستمین دوره مسابقات شطرنج بین المللی جام کاسپین، سه شنبه شب با صدرنشینی ووگار رسولف استاد بزرگ جمهوری آذربایجان در رشت پیگیری شد.

به گزارش ایرنا، در پایان دور پنجم رقابتهای جدول نخست(A) که اساتید و شطرنج‌بازان دارای رتبه بین‌المللی ۲۰۰۰ و بالاتر و اساتید بین‌المللی حضور دارند، ووگار رسولف با کسب پنج امتیاز به تنهایی در صدر جدول قرار گرفت.

پوریا درینی استاد بزرگ شطرنج ایران نیز با کسب ۴.۵ امتیاز دوم است، آریا امیدی و لئون بابوجیان از ارمنستان با کسب چهار امتیاز در رتبه های بعدی قرار دارند.

همچنین در پایان دور ششم رقابتهای جدول (B) که شطرنج بازان دارای رتبه بین‌المللی زیر ۲۰۰۰ حضور دارند، سید علیرضا حسینی و ایلیا حجتی با کسب ۶ امتیاز صدرنشین هستند، رادیک آبراهیمیان از ارمنستان با ۵.۵ امتیاز در تعقیب صدرنشینان است، امیرعلی اسکندری و احسان علامیری نیز با کسب پنج امتیاز در رتبه های بعدی قرار دارند.

در پایان دور ششم جدول گروه (C) نیز که نوجوانان زیر ۱۴ سال حضور دارند، پارسا طاهری با کسب ۶ امتیاز صدرنشین است، سید آروین تراب زاده با کسب ۵.۵ امتیاز دوم است، مهراد ناظم، کیارش کاظمی و رهان کشاورز با کسب پنج امتیاز در رتبه های بعدی قرار دارند.

در بیستمین دوره رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین، بیش از ۸۰۰ شطرنجباز از ایران و ۱۲ کشور خارجی حضور دارند که در جداول مختلف با هم به رقابت می پردازند.

علاوه بر حضور تعدادی از ملی پوشان ایران، شطرنجبازانی نیز از کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، پاکستان، تاجیکستان، عراق، هندوستان، افغانستان، فیلیپین، بلاروس و چین در این دوره از مسابقات حضور دارند.

این رقابت ها که از روز شنبه هفته جاری در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت آغاز شده، تا روز ۳۰ بهمن ماه ادامه خواهد یافت که در پایان به نفرات برتر جداول مختلف، پنج میلیارد ریال جایزه نقدی اهدا می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha