حدود ۱۸ هزار کودک کمتر از پنج سال خراسان رضوی مشمول سبد حمایت تغذیه‌ای شدند

مشهد- ایرنا- مدیر جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس دانشگاه علوم ‌پزشکی مشهد گفت: ۱۷ هزار و ۸۰۰ کودک از ۲۴ هزار کودک کمتر از پنج سال دچار سوء تغذیه و نیازمند حمایت معیشتی منطقه زیر پوشش این دانشگاه مشمول برنامه مراقبتی و حمایتی دولت قرار گرفتند.

دکتر محمد احمدیان روز شنبه در نشست خبری تشریح اقدامات حوزه سلامت در خصوص جوانی جمعیت با بیان این که برنامه«ارتقای وضعیت تغذیه کودکان» از آبان ماه امسال در استان خراسان رضوی و کشور آغاز شده است افزود: علاوه بر آن بسته‌های حمایتی برای مادران باردار و شیرده هم در برنامه دولت قرار گرفته که بخش حمایت از مادران شیرده آن فعال شده است.

وی ادامه داد: همچنین موضوع اختصاص بسته‌های حمایتی برای تامین هزینه‌ داروهای غیرپوششی درمان ناباروری هم مدنظر است و امید است این بسته حمایتی هم فعال شود.

مسوول دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پیروی فرمایشات رهبر معظم انقلاب از سال ۱۳۹۳ برنامه‌های حوزه جمعیت در تمامی مجموعه‌ها اتفاق افتاد و در سال ۱۴۰۰ قانون جوانی جمعیت در قالب ۷۱ ماده مصوب شد و این برنامه از سال ۱۴۰۱ به طور رسمی اجرایی شد.

احمدیان افزود: امروزه اقلام پیشگیری از بارداری در هیچ کجا توزیع نمی‌شود و به جای آن و با نسخه پزشک اقلام مرتبط با بارداری و رفع مشکل ناباروری در داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: هم اینک بیش از هزار و ۸۰۰ واحد خدمتی در شهرها و روستاهای حوزه تحت پوشش این دانشگاه با همکاری مراقبان سلامت و بهورزان در موضوع جوانی و افزایش جمعیت فعال است و برای بهره‌وری بیشتر، دوره‌های آموزشی تخصصی و تکمیلی برای بیش از ۴۰۰ مراقب سلامت و بهورز برگزار شده است و این برنامه های آموزشی همچنان ادامه دارد.

مسوول دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ما هم اکنون ایده‌آل هر خانواده را سه فرزند در نظر گرفته ایم تا که از ایده‌آل‌های جمعیتی عقب نمانیم و در تلاش هستیم که این عدد را با همکاری زوجین افزایش دهیم و در این راستا برای مادران زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، چرخه مراقبتی از قبل از بارداری تا ۴۰ روز پس از زایمان و در ادامه نیز مراقبت‌های دوره شیردهی، اجرا می شود.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha