تاکید فرماندهان نیروهای دریایی کره‌جنوبی و آمریکا به تقابل در برابر کره شمالی

تهران – ایرنا - نیروی دریایی کره جنوبی امروز یکشنبه اعلام کرد فرمانده نیروی دریایی این کشور برای اولین بار از یک پایگاه زیردریایی آمریکا بازدید و دو طرف بر لزوم گسترش روابط در برابر تهدیدهای کره شمالی تاکید کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، نیروی دریایی کره جنوبی گفته است دریاسالار یانگ یونگ مو، فرمانده عملیات دریایی، روز جمعه از «پایگاه زیردریایی کینگز بی» در جورجیا بازدید کرده است. این پایگاه در سواحل جنوب شرقی آمریکا قرار دارد.

این اولین بار است که یک فرمانده نیروی دریایی کره جنوبی از این پایگاه بازدید می‌کند. در این پایگاه زیردریایی‌های مجهز به موشک‌ بالستیک هسته‌ای(SSBN) آمریکا قرار دارند. SSBN بخش دریایی سه گانه هسته‌ای آمریکا است که موشک‌های بالستیک قاره پیما و بمب افکن‌های راهبردی را نیز شامل می‌شود.

یانگ یونگ مو پیش از دیدار با مقامات نیروی دریایی آمریکا برای گفتگو درباره رزمایش‌های ترکیبی و راه‌های تقویت همکاری‌ها در زمینه بازدارندگی از تهدیدات هسته‌ای و موشکی کره شمالی، از زیردریایی مجهز به موشک‌های بالستیک کلاس اوهایو، «یو. اس. اس. آلاسکا (SSBN-732)» بازدید کرد.

نیروی دریایی کره جنوبی گفت: دو طرف بر تعهد آمریکا نسبت به کره جنوبی برای ابراز بازدارندگی گسترده با استفاده از تمام قابلیت‌های دفاعی واشنگتن، از جمله هسته‌ای، تاکید کردند.

یانگ یونگ مو روز پنجشنبه نیز با دریاسالار لیزا فرانچتی همتای آمریکایی خود برای گفتگو درباره کره شمالی و همکاری‌های دریایی دیدار کرد.

فرانچتی بر تعهد امنیتی واشنگتن به کره جنوبی و نیاز نیروی دریایی این دوکشور به بهبود قابلیت همکاری و آمادگی ترکیبی در برابر افزایش چالش‌های امنیتی تاکید کرد.

وی با اشاره به نام رسمی کره جنوبی گفت: با استفاده از تمام توانمندی‌های دفاعی آمریکا، از جمله دفاع هسته‌ای، غیرهسته‌ای، موشکی و سایر قابلیت‌های پیشرفته غیرهسته‌ای، واشنگتن به بازدارندگی گسترده خود برای جمهوری کره(ROK) ادامه خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha