به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: ما بدنبال شناسایی هنرمندان فرهنگی موسوم به «طلافنگ» (طلاهای فرهنگی) در این جشنواره هستیم.
حجتالاسلام عبدالرسول احمدیان افزود: رویداد طلافنگ با هدف ایجاد بستر مطمئن برای رقابت هنرمندان و اشتراکگذاری تجربیات آنها با یکدیگر و شناساندن آنها به دستگاهها و مجموعههای فرهنگی تخصصی برنامهریزی شده است و در این رویداد ما بدنبال استخراج فکر، ایده و هنر هنرمندان و در یک کلام کشف طلاهای فرهنگی در جامعه هستیم.
وی با بیاناینکه پویانمایی و موشن گرافیک از بسترهای هنری به روز است که در زمان حاضر بسیار مورد استفاده قرار میگیرد، ادامه داد: قالبهای مختلف هنری از جمله فیلم، هنرهای تجسمی، فیلمهای کوتاه، مُستند و بلند وجود دارد اما بدلیل برخورداری از بستر وسیع و قالبهای مُتنوع در موشن گرافیکها و قابلیت تولید آنها توسط افراد متعدد، استفاده از این ابزار هنری نیز از اهمیت ویژهای برخوردار است.
به گفته وی، جنبههای مختلف هنری در موشن گرافیک وجود دارد و این ابزار بستری مناسب و تاثیرگذار برای توزیع و انتشار آثار هنری و محتواهای تخصصی فرهنگی محسوب میشود.
حجت الاسلام احمدیان اضافه کرد: طلافنگ، جشنواره و رویدادی ملی است که بستر را برای ارتباط بین تولیدکنندگان محتواهای پویانگاری و موشن گرافیکها با متولیان مجموعههای فرهنگی تخصصی فراهم میکند.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: دستگاههای فرهنگی تخصصی از جمله ستاد اقامه نماز، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، اوقاف، بسیج و صدا و سیما مخاطبان این رویداد هستند که برای رساندن محتواهای تخصصی فرهنگی خود نیازمند موشنها و پویانگاریها هستند و هنرمندان و تولیدکنندگان تخصصی این آثار هم مخاطب دوم رویداد ملی طلافنگ بشمار میروند.
وی بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد اقامه نماز و جامعهالمصطفیالعالمیه اصفهان بعنوان سه دستگاه فرهنگی در نخستین رویداد طلافنگ با دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان همکاری دارند.
حجت الاسلام احمدیان افزود: چهار محور و موضوع آسیبهای اجتماعی، قصص قرآنی و آیات تبیین، جایگاه نماز در جامعه اسلامی و سبک زندگی اسلامی ایرانی، در رویداد امسال وجود دارد که داوری هر محور بطور مستقل انجام میشود و جوایز خاصی هم برای آنها در نظر گرفته شده است.
وی گفت: به نفرات اول تا سوم هر بخش به ترتیب یکصد میلیون ریال، ۸۰ میلیون ریال و ۵۰ میلیون ریال اهدا خواهد شد.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد: بخشی هم بعنوان بخش فنی در جشنواره طراحی شده است که به چهار اثر بعنوان بهترین سناریو و ایدهپردازی، بهترین گویندگی، بهترین تصویرگری و بهترین کارگردانی و تدوین، جوایزی اهدا خواهد کرد.
وی اضافه کرد: هنرمندان میتوانند انواع موشن گرافیکهای دوبُعدی، سه بُعدی، استاپ موشن، کُمیک موشن، موشن آبجکت، اینفو موشن و استوری موشن را از طریق پایگاه اینترنتی جشنواره طلافنگ ارسال کنند.
حجت الاسلام احمدیان اظهار داشت: مهلت ارسال آثار تا دهم اسفند سالجاری است اما در تلاشیم که در صورت امکان و فراهم شدن شرایط لازم، این جشنواره را نیز تا قبل از پایان سال برگزار کنیم.
وی افزود: حجم موشنها باید حداکثر ۵۰ مگابایت و زمان آن حداکثر ۱۲۰ ثانیه باشد و هر تولیدکننده میتواند حداکثر سه اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان یادآور شد: ارسال آثار برای عموم آزاد است و همه هنرمندان باید آثار تولیدی خود را به دبیرخانه ارسال کنند و مالکیت اثر متعلق به آنها باشد.
رییس ستاد اقامه نماز استان اصفهان نیز در این نشست افزود: برگزاری این رویداد فرهنگی مهم با مدیریت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از اهمیت ویژهای برخوردار است.
حجت الاسلام ابراهیم رنجبر گفت: باید با استفاده از هنر و امکانات هنری برای توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه استفاده کنیم و جذابیتهایی را برای همه بویژه جوانان و نوجوانان جامعه در زمینه نماز ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: جوانان و نوجوانان در زمان حاضر بیشتر به سمت فضای مجازی و بسترهای موجود در آن روی آوردهاند.
حجت الاسلام زنجبر اظهار داشت: تولید موشن گرافیک و تولید محتواهای کوتاه که جوانان و نوجوانان جامعه را نسبت به موضوع نماز اقناع کند، یک ضرورت است که رهبر معظم انقلاب هم بارها در این زمینه تاکید کردهاند.
وی اضافه کرد: حدود یک هزار و ۴۶۰ عنوان کتاب در باره نماز به چاپ رسیده است که محتواهای خوبی برای هنرمندان فعال در زمینه موشن گرافیک محسوب میشود و ستاد اقامه نماز استان آمادگی دارد که با معرفی آنها به هنرمندان، زمینه تولید کارهای بهتر و زیباتری را فراهم کند.
به گزارش ایرنا، نشست خبری نخستین جشنواره ملّی «موشن گرافیک» امروز در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد و در این نشست از پوستر «طلافنگ» رونمایی شد.
«پویا نگاشتار» یا «موشن گرافیک» (Motion graphics) ترکیبی از دو کلمه موشن به معنای حرکت و گرافیک به معنای تصویر است؛ پس موشن گرافیک به معنی تصویر متحرک است که توسط نرمافزارهای گرافیکی ساخته میشود.
اشتراکگذاری راحت مفاهیم و اطلاعات مختلف، طراحی ویدیوهای تبلیغاتی و توصیفی، طراحی انواع لوگو گرافیکی، دیجیتال مارکتینگ(بازاریابی دیجیتال)، طراحی پست برای شبکههای پُرمخاطب اجتماعی، برندسازی، طراحی ویدیوهای مختلف آموزشی و صنعت فیلمسازی از مهمترین انواع کاربرد موشن گرافی محسوب می شود.
نظر شما