۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۱۲
کد خبرنگار: 5302
کد خبر: 85375899
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مرحله استانی دومین جشنواره ملی سرود آفرینش در قم آغاز شد

قم- ایرنا- مرحله استانی دومین جشنواره ملی سرود آفرینش با شرکت ۲۱ گروه و در ۲ بخش صبح و عصر در استان قم آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، سرود نام آشنایی برای دانش آموزان ایرانی است که دوران مدرسه و ماه سرد بهمن را تداعی می کند. همان ماهی که حال و هوای مدرسه‌ها تغییر می‌کنند گروه های سروداند که رونق می گیرند و فرصتی می شوند تا رقابت دانش آموزی را به اوج برسانند.

فرصت مناسبی که در یک فعالیت گروهی هنرمندانه، دانش آموزان تجربه هم نوایی را با هم تجربه کنند و یک صدا شوند و آرمانی را با یکی شدن بسرایند. فرصتی که همراهی و همکاری و همیاری را زیر پرچم «هم صدایی» تجربه کنند.

در این میان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با رویکرد ترویج کار گروهی در میان نوجوانان و تربیت و خلاقیت، این فعالیت را مغتنم شمرده و به سنت پیشینیان‌، به واسطه سرود و موسیقی به دنبال تعمیق حکمت و معرفت انسانی است.

انتخاب آهنگ و شعرهای مناسب و تلفیق آن به شکل سرودهای فاخر و جذاب می‌تواند ذائقه شنیداری و دیداری کودکان و نوجوانان را رشد و تغییر دهد و باعث شود با شناخت کرامت انسانی خود تسلیم شنیدن هر نغمه و آوازی نشوند.

از این رو جشنواره ملی سرود آفرینش، متولد شد، کودکان، نوجوانان و جوانان را همراه و همصدا کرد.

امسال دومین سال تولد این جشنواره است. جشنواره ای که در مرحله استانی قرار دارد و گروه های سرود استان قم نیز با خود را آماده حضور در این جشنواره کرده اند و امروز آغاز رقابشان است.

از ساعت ۹ صبح امروز، همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، مرحله استانی دومین جشنواره ملی سرود آفرینش با عنوان نغمه‌های روشن فردا، در سالن آمفی‌تئاتر مرکز شماره ۹ کانون پرورش فکری استان قم آغاز بکار کرد.

شرکت کنندگان در مرحله استانی دومین جشنواره ملی سرود آفرینش در استان قم به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم در ۲ بخش صبح و عصر در حال رقابت هستند.

در این مرحله ۲۱ گروه سرود شرکت کننده در دو بخش کانونی و آزاد به رقابت خود را آغاز کرده اند.

مرحله استانی دومین جشنواره ملی سرود آفرینش در قم آغاز شد

۹ گروه سرود با عناوین جمعه ها، بانوی آب و آینه، حرف های زمین، ایران، مادر، ایران(۲)، فطروس، مردان آسمانی و قلب ایران، در بخش صبحگاهی (از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر) در حال اجرا هستند.

شرکت کنندگان و حاضران در جشنواره پس از اقامه نماز ظهر و عصر و استراحت، برای بخش دوم آماده می شوند.

با شهدا، ایران جاودان، ملیکه مهربانی، سرزمین غیرت، لشکر حسین، خاک مهرآیین، غیرت، سربلند سرخ، اوج خوشبختی، دختران ایران و امام رضا(ع) نیز عناوین سرودهای اجرایی در بخش عصرگاهی است.

بخش دوم مرحله استانی جشنواره ملی سرود آفرینش در استان قم از ساعت ۱۴ آغاز می شود و طبق جدول زمان بندی اعلام شده تا ساعت ۱۷ :۴۰ گروه ها به اجرای می پردازند.

اقامه نماز مغرب و عشا از دیگر برنامه های اعلامی است و پس از آن در ساعت ۱۹ اختتامیه جشنواره با حضور برخی از مسئولان استان برگزار می شود و با اعلام نظر داوران، این جشنواره برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

عمومی سازی و مردمی سازی سرود در اقشار مختلف جامعه از اهداف جشنواره است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم در حاشیه این جشنواره در گفت و گو با ایرنا، عمومی سازی و مردمی سازی سرود در اقشار مختلف جامعه و همچنین فضاسازی و ارتقای ظرفیت سرود به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی جامعه را از اهداف برگزاری این جشنواره خواند.

محمد غفاری ادامه داد: موضوعات دومین جشنواره ملی سرود آفرینش، ملی و آیینی، دفاع مقدس، ایثار و شهادت، نام آوران، مراسم ها و مناسبت‎های ملی و آیینی و آزاد است.

وی افزود: بخش ملی و آیینی شامل سرزمین من، ایران، وطن ، پرچم و دفاع مقدس، ایثار و شهادت، نام آوران شامل شخصیت‌های تاریخی و انقلابی است.

به گفته این مسئول شرکت کنندگان در این جشنواره اعضای مراکز کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان قم هستند که کودکان، نوجوانان و جوانان هفت تا ۲۲ سال را شامل می شود.

وی اضافه کرد: تمامی اعضای مراکز وابسته به کانون از جمله مراکز ثابت یا سیار روستایی، عادی و فراگیر مجاز به شرکت در جشنواره مذکور بوده اند و همچنین گروه های آزادِ دولتی و مردمی نیز دیگر شرکت کنندگان این جشنواره هستند.

بخش گروه‌های آزاد نیز به گفته غفاری ویژه گروه‌های سرود فعال در مدارس، پایگاه های بسیج ، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سراسر استان بوده است که در مقطع سنی ۷ تا ۲۲ سال قرار دارند.

وی ادامه داد: گروه‌های سرود علاقه‌مند از اول آبان تا ۳۰ آذرماه ۱۴۰۲ فرصت داشتند تا آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha