برگزاری شانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی در فروردین ماه

تهران - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و جذب منابع انسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری گفت: بازیگران تامین مالی زیست بوم فناوری و نوآوری در شانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) به عنوان بزرگ‌ترین رویداد مالی منطقه خاورمیانه فروردین ماه ۱۴۰۳ گردهم می‌آیند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، محمدرضا کاشفی نیشابوری با تشریح این رویداد اظهار داشت: امروز لزوم برقراری ارتباط مستقیم، بدون واسطه و افزایش دانش مالی در بین مدیران، تصمیم سازان و فعالان اقتصادی کشور و آحاد جامعه به خوبی حس می شود؛ از این رو گردهمایی سالانه اهالی بازار، دست‌اندکاران، مدیران و علاقمندان این حوزه در قالب نمایشگاه بین المللی صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) بسیار نقش‌آفرین است.

وی به رشد روزافزون شرکت‌های دانش بنیان پذیرفته شده در بازار سرمایه اشاره کرد و اظهار داشت: باتوجه به اینکه تعداد شرکت‌های دانش بنیان پذیرفته شده در بازار سرمایه به بیش از ۱۰۰ شرکت رسیده و همچنین شاهد استقبال بی‌نظیر مخاطبان از خدمات حوزه فناوری‌های مالی و موضوعات زیرساختی مانند ضمانت اعتباری و ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود هستیم، اطلاع‌رسانی و ارائه این دستاوردها، به مخاطبان، امری اجتناب ناپذیر است.

معاون توسعه مدیریت و جذب منابع انسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری افزود: در همین راستا معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با بررسی نمایشگاه‏‌های تخصصی مرتبط با حوزه‌‏های مالی، تصمیم به مشارکت حداکثری در نمایشگاه صنعت مالی سال ۱۴۰۳ جهت ارائه دستاوردهای خود، در حوزه تامین مالی گرفت.

کاشفی نیشابوری ادامه داد: نمایشگاه بین المللی صنعت مالی (Iran FiNEX۲۰۲۴) را به عنوان بزرگ ترین رویداد مالی منطقه خاورمیانه برشمرد و ادامه داد: این نمایشگاه یکی از مهم ترین اجتماعات فعالان اقتصادی کشور است و می‌تواند محل مناسبی برای تعامل با سه ضلع اثرگذار بازارهای مالی شامل «بازار پول»، «بازار بیمه» و «بازار سرمایه» برای فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری کشور باشد.

بزرگ‌ترین رویداد مالی خاورمیانه به ایستگاه شانزدهم رسید

وی یادآور شد: معاونت علمی ریاست جمهوری نماینده ه‏ایی را در کمیته علمی و شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه معرفی کرده است تا از این طریق بتواند مشارکت حداکثری در ارکان تصمیم گیر نمایشگاه داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و جذب منابع انسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری به تشریح اقدامات این معاونت در شانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) پرداخت و بیان کرد: اختصاص یک سالن مجزا به‌عنوان سالن فناوری‏‌ها و نوآوری‏‌های صنعت مالی برای بازیگران اصلی حوزه تامین مالی زیست بوم فناوری و نوآوری کشور از جمله اقداماتی است که معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان مدنظر قرار داده است همچنین علاوه بر این، «برگزاری نشست‏‌ها و کارگاه‌‏های تخصصی با حضور اساتید و خبرگان با موضوعات مربوط به دغدغه‏‌ها و مسائل حوزه‏‌های مختلف مالی» از دیگر برنامه های مدنظر معاونت علمی در این رویداد است که امیدواریم موجب پیشرفت و تحولات ارزنده در حوزه صنعت مالی شود.

کاشفی نیشابوری خاطرنشان کرد: حضور معاونت علمی و صندوق نوآوری و شکوفایی در کنار صندوق‏‌های پژوهش و فناوری، شرکت‌های ارزش‌گذار دارایی‌های نامشهود، صندوق‏‌های سرمایه‏‌گذاری خصوصی و پروژه، پلتفرم‌های تامین مالی جمعی و ... موجب حضور تمامی ارکان نظام تامین مالی زیست بوم فناوری و نوآوری کشور در زیر یک سقف می شود.

براساس گزارش معاونت علمی ریاست جمهوری،‌ وی با یادآوری اینکه این نمایشگاه نخستین نمایشگاه سال جدید خواهد بود، تاکید کرد: برگزاری این نمایشگاه در اواخر فروردین ماه سال ۱۴۰۳ در محل نمایشگاه بین المللی تهران برنامه‌ریزی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha