۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۰۳
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85376811
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

شهرداری همدان ۱۰۸ هکتار به مسکن ملی اختصاص داد

۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۰۳
کد خبر: 85376811
شهرداری همدان ۱۰۸ هکتار به مسکن ملی اختصاص داد

همدان- ایرنا- شهردار همدان گفت: ۱۰۸ هکتار زمین از املاک مدیریت شهری همدان در راستای کمک به مسکن‌سازی‌ دولت، اجرای قانون جهش تولید مسکن و کمک به خانه دار شدن اقشار کم درآمد کشور به طرح "مسکن ملی" اختصاص یافت.

سیدمسعود حسینی روز دوشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اقدام طی قراردادی با اداره کل راه و شهرسازی استان همدان و از اراضی مناطق حسن آباد و شورین برای احداث مسکن ملی صورت گرفت.

وی با اشاره به سهم شهرداری همدان از این اراضی گفت: طبق این قرارداد ۵۰ درصد از کاربری‌های خالص مسکونی و ۳۰ درصد از کاربری‌های خالص تجاری در سهم شهرداری همدان قرار دارد.

شهردار همدان اضافه کرد: از اراضی مسکونی این طرح ۲۲ هکتار و حدود هزار و ۲۰۰ قطعه سهم شهرداری همدان است که آورده‌ای سه هزار میلیارد تومانی به همراه دارد.

شهرداری همدان ۱۰۸ هکتار به مسکن ملی اختصاص داد

حسینی با بیان اینکه طبق طرح جامع این املاک به محدوده شهر الحاق شده، ابراز امیدواری کرد: با انجام مابقی اقدامات، بزودی شاهد شروع ساخت و ساز در محدوده تعیین شده باشیم و بتوانیم سهم خود را در راستای ساخت مسکن ادا کنیم.

وی با اشاره به آماده‌سازی املاک ۱۰۸ هکتاری گفت: امور مربوط به جدول گذاری، آسفالت به نسبت سهم شهرداری توسط این اداره انجام و سایر هزینه‌های مربوط به آماده‌سازی اعم از زیربنایی و روبنایی بر عهده اداره کل راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های متولی است.

حسینی یادآور شد: قرار است کاربری‌های فضای سبز طرح توسط دولت در اختیار شهرداری قرار بگیرد و شهرداری هم نسبت به طراحی و اجرای طرح‌های فضای سبز اقدام کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha