جشنواره رسانه‌ و انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود

یاسوج - ایرنا - سرپرست روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: نخستین جشنواره رسانه و انتخابات ویژه اصحاب رسانه در این استان برای مشارکت و حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، محمدصادق درفشی روز دوشنبه گفت در آستانه برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، نخستین جشنواره رسانه‌ ای" رسانه‌ و انتخابات" با هدف ارتقای سطح آگاهی عمومی و ترغیب به مشارکت حداکثری در این رویداد مهم سیاسی برگزار می شود.
وی بیان کرد: در این جشنواره فعالان رسانه‌ای می توانند با تولید محتوای خلاقانه و اثرگذار علاوه بر روشنگری افکار عمومی در انتخاب اصلح و افزایش مشارکت مردم کمک کنند.

درفشی تصریح کرد: جشنواره رسانه ای انتخابات مشوقی برای فعالیت بیشتر خبرنگاران در جهت اجرای چهار اصل امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی تحقق راهبردهای مقام معظم رهبری در باب مشارکت در انتخابات، ترغیب و تشویق اصحاب رسانه به تولید محتوای فاخر و اثرگذار در موضوع انتخابات، افزایش بصیرت و آگاهی عمومی نسبت به اهمیت انتخابات و انتخاب اصلح، ایجاد فضای پرشور و شعور انتخاباتی در جامعه، کمک به انتخابات آگاهانه و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را از اهداف مهم این جشنواره ذکر کرد.
درفشی اضافه کرد: اصحاب رسانه می توانند آثار خود را در موضوع اهمیت انتخابات و مشارکت حداکثری، ویژگی نماینده اصلح، بررسی وظایف نمایندگان و تاثیر بر انتخابات، تبیین شاخص‌های انتخابات اصلح، آسیب شناسی انتخابات، نقش رسانه ها در تبیین و تشریح مسائل انتخابات، اخلاق انتخاباتی، انتخابات سالم، نقش تشکل ها و جریان های سیاسی در انتخابات ارسال کنند.
سرپرست روابط عمومی استانداری افزود: آثار تولیدی شرکت کنندگان باید در یکی از رسانه های مکتوب، مجازی، دیداری یا شنیداری دارای مجوز و یا رسانه ملی منتشر شده باشد، رسانه باید لینک کوتاه تولیدات خود را به تفکیک نوع خبر، گزارش و مصاحبه در قالب پی دی اف به دبیرخانه ارسال کنند.
درفشی تصریح کرد: آثاری در جشنواره پذیرفته می شود که از ابتدای مردادماه ۱۴۰۲ تا ۱۲ اسفند ماه ۱۴۰۲ منتشر شده باشد.

وی نوآوری و خلاقیت رسانه در پرداختن به موضوع انتخابات را از بخش های ویژه این جشنواره ذکر کرد.
درفشی اظهارکرد: به زودی از پوستر این جشنواره با دعوت از اصحاب رسانه و حضور مسئولان رونمایی می شود.
سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری عنوان کرد: این جشنواره در بخش های خبر، گزارش خبری، مصاحبه، عکس، کلیپ، تیتر، یادداشت، موشن گرافی و اینفوگرافی برگزار می شود.

درفشی بیان کرد: مهلت ارسال آثار تا ۱۵ اسفند ماه سال جاری است و داوری آثار از ۱۵ تا ۲۵ اسفندماه برگزار و برگزیدگان ۲۵ اسفند معرفی می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha