آژانس پارلمانی بین المللی پایش تغییرات آب و هوایی در کیش تاسیس می‌شود

کیش – ایرنا - رییس کمسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: آژانس پارلمانی منطقه‌ای پایش تغییرات آب و هوایی با هدف نظارت بر طوفان‌های گرد و غبار منطقه در کیش تاسیس می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «سمیه رفیعی» در گفت و گو با خبرنگاران ایجاد یک آژانس پارلمانی منطقه‌ای در زمینه تغییرات آب و هوایی برای نظارت بر طوفان های گرد و غبار را یگ گام در جهت توسعه همکاری‌های مشترک مرزی برشمرد و اظهار کرد: شرایط جغرافیایی کیش یکی از بهترین مناطق برای ایجاد چنین مرکزی است.

وی ادامه داد: پدیده گرد و غبار نه تنها ایران بلکه کل منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد که همین امر نیازمند یک همکاری بین المللی است؛ در همین راستا نیز جهت هماهنگی بین پارلمان‌های مختلف خواستار ایجاد یک سازمان تغییرات آب و هوایی برای منطقه شدیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حساسیت مجلس در رابطه با طوفان‌های گرد و غبار، بیان کرد: این طوفان‌های گرد و غبار می‌توانند خطرات قابل توجی برای سلامتی اشخاص به ویژه افراد دارای بیماری تنفسی داشته باشد، بنابراین مجلس برای معرفی سیستم‌های نظارت و هشدار زودهنگام اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه در رابطه با مباحث محیط زیستی به برگزاری کنفرانس‌های مشترک بین المللی اکتفا نمی‌شود، افزود: در تلاش برای آغاز اقدامات عملی در این راستا هستیم.

رفیعی بر ضرورت رویکرد بین المللی در منطقه خلیج فارس و گسترده تر از آن در سراسر خاورمیانه و شمال آفریقا تاکید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha