۹۰ درصد بدهکاران کلان تامین اجتماعی استان مرکزی تعیین تکلیف شد

اراک - ایرنا - مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: ۹۰ درصد بدهی بدهکاران کلان تامین اجتماعی این استان در سال جاری تعیین تکلیف و بدهی ۶۸ درصد نیز تقسیط و در حال پرداخت است.

به گزارش ایرنا، « علیرضا حسینی» روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت دهه مبارک فجر در اراک، افزود: طلب این اداره از بدهکاران ۹ هزار و ۵۰۰ میلبارد ریال است.

وی بیان کرد: یک‌هزار و ۳۸۹ تقسیط نامه در حوزه اجراییات و سه هزار و ۳۴۰ تقسیط در حوزه وصول حق بیمه، طی یک سال گذشته صورت گرفت.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی این استان هم‌اکنون به یک‌ میلیون و ۶۲ هزار و ۹۵۷ نفر رسیده که این رقم در شروع فعالیت دولت سیزدهم، ۹۹۱ هزار و ۲۴۹ نفر بود.

حسینی اظهار کرد: ضریب پوشش بیمه تامین‌اجتماعی در استان مرکزی به ۷۴ و ۳۶ صدم درصد رسیده است.

وی گفت: ۱۶ هزار قرارداد بیمه فراگیر خانواده ایرانی طی سال جاری در استان مرکزی منعقد شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: جمعیت کارگری این استان در مردادماه ۱۴۰۰ به ۲۱۹ هزار و ۴۶ نفر رسیده بود که این آمار در آذرماه امسال به ۲۴۴ هزار و ۲۱۴ نفر افزایش یافته است.

حسینی اظهار کرد: بیمه شدگان اصلی نیز در استان مرکزی در این مدت از ۳۱۷ هزار و ۱۹۶ نفر در سال ۱۴۰۰ به ۳۵۳ هزار ۸۷۱ نفر افزایش یافته که نشان از رونق تولید و اقتصاد است.

وی گفت: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری استان مرکزی از پنج‌هزار و ۷۰ نفر در سال ۱۴۰۰ به ۲ هزار و ۹۷۴ نفر در سال جاری رسیده که این مهم با کاهش چشمگیری همراه است و پیش‌بینی شده این رقم تا پایان سال به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برسد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی افزود: تعداد کارگاه‌های فعال این استان در زمان شروع فعالیت دولت سیزدهم، ۲۲ هزار و ۹۱۲ کارگاه بود که این رقم در آذرماه امسال به ۲۴ هزار و ۷۵۷ کارگاه افزایش یافته است.

حسینی تصریح کرد: در بحث دستمزد این اداره ورود جدی داشته و کارفرمایان مکلفند تحت هر عنوان، نیرویی را که به کار می‌گیرند، بیمه کنند و کلیه حقوق و مزایای آنان را پرداخت کنند.

وی عنوان کرد: تعداد مستمری بگیران اصلی استان مرکزی از ۱۰۲ هزار و ۹۰۸ نفر در مردادماه سال ۱۴۰۰ به ۱۰۹ هزار و ۳۷۴ نفر در سال جاری رسیده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: تراز این اداره سال گذشته در درآمد و هزینه منفی ۱۰ درصد بود اما تا آذرماه امسال به کمتر از منفی یک درصد رسیده است‌.

حسینی گفت: ۸۴ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال مزایای بلند مدت و ۲ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال مزایای کوتاه‌مدت در سال جاری پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: استان مرکزی در بحث بیشترین ضریب پوشش بیمه‌ای رتبه پنجم کشور را دارد.

۹۰ درصد بدهکاران تامین اجتماعی استان مرکزی تعیین تکلیف شد

بیمه درمان تامین اجتماعی استان مرکزی در دولت سیزدهم ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار خدمات سرپایی ارایه کرد

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی هم در این نشست گفت: ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار خدمات سرپایی از زمان شروع فعالیت دولت سیزدهم تاکنون در مراکز درمان تامین اجتماعی این استان ارایه شده که عدد قابل توجهی است.

دکتر « روح‌الله سهرابی» افزود: ۷۰ هزار خدمت بستری نیز در این مدت صورت گرفت.

وی بیان کرد: ۱۴ درصد سهم بستری استان مرکزی در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان مرکزی رخ داده که این رقم، یک سوم سهم بستری‌های این استان است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: بالغ بر ۳۵ هزار عمل جراحی و بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ تولد در مراکز درمانی این استان از زمان فعالیت دولت سیزدهم تاکنون به ثبت رسیده است.

سهرابی اظهار کرد: ۱۰ کلینیک دیابت و فشارخون در این مدت راه‌اندازی شده و ۱۱۳ هزار پرونده بیماران مزمن تشکیل و موارد لازم این قشر رصد می‌شود.

وی گفت: بالغ بر ۱۹۰ نیرو از زمان فعالیت دولت سیزدهم تاکنون در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان مرکزی جذب شده و در جهت نگه‌داشت پزشکان نیز نظام پرداخت تغییر جدی داشته و بهبود یافته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی افزود: ۱۱ پروژه در راستای توسعه فضای درمانی تامین اجتماعی این استان در دولت سیزدهم با هزینه‌ای بالغ بر سه هزار و ۷۰۰ میلبارد ریال افتتاح شده که ۱۴ هزار و ۱۱۵ متر مربع به فضای درمانی تامین اجتماعی استان اضافه شده است.

سهرابی گفت: گام بلندی در راستای ایجاد پرونده الکترونیک در سازمان تامین اجتماعی بویژه نسخه الکترونیک برداشته شد و استان مرکزی سال گذشته مقام نخست در صدور نسخه الکترونیک را کسب کرد.

وی اظهار کرد: ۲ هزار و ۵۸۰ پرونده برای زوج‌های نابارور در مراکز تامین اجتماعی این استان از زمان فعالیت دولت سیزدهم تاکنون تشکیل شده که ۷۰ میلیارد ریال نیز در راستای حمایت از این قشر کمک شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: ۲ هزار ۶۷۲ پرونده برای بیماران سخت درمان نیز تشکیل شده است.

یک‌ میلیون و ۶۲ هزار و ۹۵۷ نفر در استان مرکزی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha