گردهم آمدن المپیادی‌ها در باشگاه دانش‌پژوهان جوان دلگرم‌کننده‌ است

تهران - ایرنا - دانش‌آموز المپیاد زیست شناسی و دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: احیای فضای باشگاه دانش‌پژوهان جوان و گردهم آمدن المپیادی‌ها برای دانش‌آموزان دلگرم کننده است تا در کنار هم مطالعه و آزمایشات لازم را در زمینه‌های علمی انجام دهند.

به گزارش ایرنا، پانزدهم بهمن جشن احیای باشگاه دانش پژوهان جوان با حضور رییس جمهور برگزار شد، باشگاه دانش‌پژوهان جوان در سال ۷۳ آغاز به کار کرد اما در سال ۸۹ به صورت یک مرکز و به زیر مجموعه سازمان ملی پرورش استعداد درخشان درآمد؛ در سال ۱۳۹۸ و به دنبال انتقاد رهبر معظم انقلاب از افت تیم های اعزامی ایران به مسابقات جهانی المپیادهای علمی، بار دیگر موضوع احیای این باشگاه با هدف پشتیبانی از دانش آموزان نخبه در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد.

سرانجام در سال ۱۴۰۰ با تصویب اساسنامه در شورای عالی انقلاب فرهنگی این باشگاه دوباره به صورت یک سازمان مستقل درآمد و از اردیبهشت ماه امسال با انتخاب هیات امنای باشگاه و سپس رییس آن فعالیت اجرایی و عملیاتی آن کلید خورد.

علی قاسملوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره احیای باشگاه دانش‌پژوهان جوان اظهار داشت: جشن احیای باشگاه تاثیر بسیاری در دلگرمی و گردآوری المپیادی‌ها دارد همچنین فضای کنونی باشگاه نسبت به ساختمان قبلی بزرگتر شده و ظرفیت تجهیز بیشتری را دارد.

وی افزود: ساختمان جدید آزمایشگاه بزرگتری دارد و باعث می‌شود که در زمان انجام روند گزینش المپیاد به جای اینکه وابسته به دانشگاه‌های دیگر باشند، در همان فضا تعداد بسیاری از افراد آموزش دهند و آزمایشگاه را مجهز کنند.

این دانش‌آموز المپیادی ادامه داد: البته هنوز به طور کامل تجهیز صورت نگرفته و بخشی هنوز در ساختمان قبلی مانده است. این نقل و انتقال اگر انجام شود، بسیار خوب است اما هنوز یک سری نقاط ضعف هم وجود دارد و یک سری دستگاه‌ها باید به آزمایشگاه‌ها اضافه شود که مورد نیاز دانش آموزان است.

قاسملوی یادآور شد: ساختمان کنونی باشگاه دانش‌پژوهان جوان خوابگاه بهتری هم نسبت به گذشته برای دانش‌آموزانی دارد که از شهرهای دیگر می‌آیند.

وی افزود: ایجاد سالن‌های آمفی تئاتر برای تجلیل از دانش‌آموزان و برنامه‌های جانبی به انگیزه دانش‌آموزان برای تلاش بیشتر کمک می‌کند که بدانند وقت آنها صرفا در کلاس و آزمایشگاه نمی‌گذرد.

قاسملوی درباره اهمیت ایجاد انگیزه و توجه به المپیادی‌ها گفت: المپیادی‌ها بخش زیادی از روندی را که طی می‌کنند با اراده خود جلو می‌آیند و بسیاری از مواقع خود محور هستند اما اینکه در این فضا در کنار یکدیگر باشند، شاید فرصتی باشد که کمکی جدی از محیط بیرونی بگیرند.

گردهم آمدن المپیادی‌ها در باشگاه دانش‌پژوهان جوان دلگرم‌کننده‌ است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha