۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۳۳
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85377421
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شوق حضور رای اولی‌های کردستانی+فیلم

۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۳۳
کد خبر: 85377421
شوق حضور رای اولی‌های کردستانی+فیلم

سنندج- ایرنا- سهیم شدن در تعیین سرنوشت و حضور پای صندوق‌های اخذ رای برای نخستین بار، شور و شوق وصف ناپذیری در میان رای اولی‌ها ایجاد کرده است، به گونه ای که بی صبرانه منتظر فرا رسیدن ۱۱ اسفند و ثبت اولین مهر انتخاب در شناسنامه‌هایشان هستند.

به گزارش ایرنا، در همه انتخابات‌ها روز گزینه "رای اولی‌ها" بیشتر از هر گزینه دیگری کلیک می شود چرا که این‌ها کسانی هستند که تازه به سن رای دادن رسیده اند و می خواهند برای اولین بار طعم مشارکت در سرنوشت کشور را بچشند لذا بیشتر از سایر اقشار شور و شوق دارند.

شوق انتخاب در میان رای اولی ها آنان را وادار می کند که از هر طریقی از جمله فضای مجازی، با دنبال کردن اخبار، نسبت به کاندیداهای مورد نظر خود آگاهی پیدا کنند چرا که می خواهند اولین مشارکت سیاسی‌شان همراه با بهترین انتخاب باشد.

بر این اساس و برای آمادگی بیشتر دانش‌آموزان رای اولی برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در۱۱ اسفند امسال، دستگاه‌های مختلف و متولی در فاصله‌ای که به زمان برگزاری این رویداد سیاسی باقی مانده است برنامه‌هایی را برگزار می کنند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان روز دوشنبه همایشی را با عنوان "رای اولی‌ها" برای دانش آموزان ۱۸ ساله این کانون که می خواهند در این رویداد سرنوشت ساز مشارکت داشته باشند برگزار کرد.

در این همایش رای اولی ها در انتخابات نمادینی که برای آنان برگزار کردند، شرکت کرده و رای خود را به صندوق انداختند و از مسئولان گل دریافت کردند.

همچنین تعدادی از این دانش آموزان به روی سن رفته و از اینکه برای نخستین بار می خواهند در صحنه انتخابات حاضر شده و به کاندیدای مورد نظر خود رای دهند ابراز خوشحالی کردند.

این دانش آموزان اظهار کردند: ما باید به کاندیدایی رای دهیم که بتواند صدای ما را به گوش مسئولان برساند و راهگشای حل مسائل و مشکلات موجود در شهر و استانمان باشد.

در ادامه این همایش معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان نیز با بیان اینکه ایران کشوری است که در ساحت تمدنی مطرح است و مردمان ایران زمین به فرهنگ، فکر و اندیشه شناخته شده اند و هیچگاه وابستگی و زیر یوغ استعمار بودن را قبول نمی کردند.

مهدی رمضانی افزود: ایرانی‌ها هیچ گاه قبول نداشتند که زیرظلم ظالمان بمانند و در جنبش های مختلف در تاریخ ایران افراد مبارزی داریم که برای احقاق حقوق مردم و نجات آنان از زیر یوغ ستمگران تلاش کرده اند و و نمونه بارز آنان امام راحل بود که مردم ایران را از زیر ظلم و ستم شهنشاهی نجات داد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران سال ۱۳۵۷ با رای مردم تثبیت و تحکیم شد، گفت: ایران اسلامی در عمر ۴۵ ساله خود ۴۰ انتخابات برای مشارکت مردمی برگزار کرده است و در انتخابات امسال نیز همانند گذشته مردم طرف حساب هستند که وکیل و نماینده‌ای برای خود انتخاب کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با تاکید بر اینکه مردم باید فردی متعهد، پایبند به ارزش های نظام و آگاه و اصلح را به عنوان نماینده خود انتخاب کنند، اضافه کرد: بدون شک هیچ کس نسبت به سرنوشت خود بی تفاوت نیست، لذا همه ما باید با آگاهی وارد صحنه شده و فردی اصلح را روانه مجلس کنیم که بتواند از حق ما دفاع کند.

شوق حضور رای اولی‌های کردستانی+فیلم

وی خطاب به رای اولی ها گفت: حال که نطام جمهوری اسلامی شما را در انتخاب کارگزار، مشاور خود قرار داده است، با آگاهی وارد صحنه شوید و پس از انتخابات نیز مطالبه گرانه با نمایندگانی که انتخاب کرده اید صحبت کنید.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان نیز در این همایش با بیان اینکه رای اولی‌ها امسال برای انتخاب اصلح‌ترین و بهترین فرد در پای صندوق‌های اخذ رای حاضر می شوند، گفت: شهید یدالله محمدی شهید فهمیده کردستان بود کودکی که در نظام شاهنشاهی ادراک بالا داشت و در جنگ تحمیلی شعور سیاسی وی زبانزد شد.

حمیدرضا گوهری افزود: ادراک سیاسی و شعور کودکان و نوجوانان گاهی بسیار بالا است و نباید این درک و شعور آنها را نادیده بگیریم چرا که در جنگ تحمیلی همین افراد سرداران انقلاب و اسلام شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha