۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۴۷
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85377434
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۳ درصد جمعیت ایلام تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

ایلام - ایرنا - مدیرکل تامین‌ اجتماعی ایلام گفت: ۵۳ درصد جمعیت استان معادل ۳۲۲ هزار ۵۳۴ نفر تحت پوشش خدمات این سازمان هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "علی اشرف تابانی" روز دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار کرد: هم اکنون تعداد بیمه‌شدگان تبعی استان ایلام ۱۸۳ هزار ۳۶۳ نفر، حقوق بگیر ۲۴ هزار و ۷۱۵ نفر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ضریب نفوذ بیمه‌ای (درصد بیمه شدگان اصلی) در استان ۷۶ درصد است، افزود: بر اساس آمار وزارت اداره کار ۱۴۷ هزار نفر در استان شاغل هستند.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی ایلام یادآور شد: تعداد افراد تحت پوشش این بیمه از ۲۸۹ هزار نفر در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۳۲۲ هزار نفر در طول ۲ سال دولت سیزدهم افزایش یافته است.

تابانی تعداد بیمه شدگان شاغل در شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی ایلام را ۷۹ هزار نفر عنوان کرد و گفت: تعداد بیمه‌شدگان کمک دولت در سال جاری به ۱۶ هزار ۶۰۶ نفر افزایش یافته که از این تعداد ۵ هزار ۶۰۶ نفر در کارگاه‌های سطح استان مشغول به‌کار هستند.

وی، تعداد کارگاه‌های فعال را ۸ هزار و ۶۶۳ مورد برشمرد و اضافه کرد: بیمه شدگان ۶ تا ۱۰ نفر در کارگاه های فعال استان یک‌هزار نفر و بالای ۵۰ نفر نیز در ۲۸۰ کارگاه مشغول به‌کار هستند.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی ایلام خاطرنشان کرد: خدمات سازمان در ۲ بخش کوتاه مدت مانند کمک هزینه ازدواج. بارداری، بیمه بیکاری و غیره در بلند مدت مانند بازنشستگی، کارافتادگی و فوتی به جامعه هدف ارائه می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام نیز در این نشست از مراجعه یک میلیون و ۳۱۲ هزار و ۵۹ نفر به منظور دریافت خدمات سرپایی به مراکز درمانی تامین اجتماعی در۱۰ ماهه سال جاری در این استان خبر داد و گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری یک میلیون و ۳۱۲ هزار و ۵۹ نفر به مراکز درمانی تامین اجتماعی مراجعه کرده‌اند.

۵۳ درصد جمعیت ایلام تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

"هادی صبور" گفت: این خدمات شامل ۵۲۹ هزار و ۹۶۱ ویزیت پزشک عمومی، ۶۱ هزار و ۵۴ ویزیت پزشک متخصص و ۳۹ هزار و ۱۵۲ مورد دندانپزشکی بوده است.

به گفته وی، ۲۲۳ مورد تولد در زایشگاه بیمارستان شهدای زاگرس صورت گرفته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام مراکز درمانی طرف قرارداد در ایلام را ۵۲۵ نفر اعلام کرد و یادآور شد: در این مراکز ۱۷۱ پزشک (۵۱ پزشک عمومی، ۹۴ پزشک متخصص، ۲۴ پزشک فوق تخصص)، ۳۱ دندان‌پزشک، ۱۰۵ داروخانه، ۱۴۹ مرکز پاراکلینیک (۵۸ آزمایشگاه، ۳۱ مرکز رادیولوژی، ۳۴ مرکز سونوگرافی، ۸ مرکز سی‌.تی‌.اسکن، ۲۳ مرکز فیزیوتراپی، ۲ مرکز ام.آر.آی و یک مرکز پزشکی هسته‌ای) در ۵۶ درمانگاه و ۱۳ بیمارستان به مردم استان خدمات درمان و پزشکی ارائه می‌دهند.

وی اضافه کرد: جهت افزایش میزان خدمات‌رسانی بیمارستان شهدای زاگرس شهر ایلام به مراجعه‌ کنندگان و بیماران دستگاه‌های جدید در راستای توسعه آزمایشگاه این مرکز درمانی با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و همچنین راه‌اندازی دستگاه O.p.g رادیوگرافی دندان و راه‌اندازی دستگاه C.arm در اتاق عمل در رابطه با جراحی‌های ارتوپدی، مغز و اعصاب، کلیه و مجرای ادراری و غیره با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال خریداری شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام خاطرنشان کرد: رایزنی‌های لازم نیز برای راه‌اندازی دستگاه‌های ماموگرافی، "ام.آر.آی" و "سی‌.تی‌.اسکن" نیز در این مرکز درمانی انجام گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha