۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۱۰
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85377536
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمام دوره قاجاریه تویسرکان احیا شد

۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۱۰
کد خبر: 85377536
حمام دوره قاجاریه تویسرکان احیا شد

همدان- ایرنا- فرماندار تویسرکان گفت: حمام دوره قاجاریه زرهان در این شهرستان با حمایت های دولت سیزدهم و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی با ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار سرمایه گذاری بازسازی و احیا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار تویسرکان روز دوشنبه در مراسم بازگشایی این حمام قدیمی گفت: دولت سیزده بسترساز مشارکت همه جانبه بخش خصوصی در تمامی عرصه‌ها به ویژه در توسعه صنعت گردشگری است.

حسین افشاری اظهار کرد: یکی از بسترهای‌ مهم و مورد توجه دولت سیزدهم استفاده از ظرفیت‌های‌ بخش خصوصی است.

وی با اشاره به اینکه قدمت حمام زرهان تویسرکان مربوط به عصر قاجاریه است، ادامه داد: متاسفانه این حمام در حال تخریب بود که با سیاست گذاری استاندار و بر اساس طرح توسعه شهرستان که در چهار محور تدوین و توسط بخش خصوصی احیا و بازسازی شد.

افشاری افزود: بخش خصوصی در بازسازی و مرمت این حمام قدیمی و سنتی ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه کرده است.

فرماندار تویسرکان به سه رخداد مهم امسال در تویسرکان اشاره کرد و افزود: ثبت جهانی گردو، ثبت جهانی کاروانسرای فرسفج و خواهر خواندگی تویسرکان و نیکسار ترکیه که زمینه ساز توسعه پایدار و افزایش درآمد را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه بعد از ثبت جهانی در فائو درخواست‌های فراوان برای بسته‌بندی گردو به شهرستان آمده است، افزود: در همین ارتباط به یک متقاضی سرمایه گذاری، در شهرک صنعتی فرسفج زمین واگذار شده است.

این مسوول یادآور شد: بومی گردی‌های‌ خوبی هم در سطح شهرستان ایجاد شده که در پذیرای گردشگران می‌باشند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز در این مراسم گفت: قدمت این حمام به دوره قاجار می‌رسد.‌

محسن معصوم علیزاده مساحت زیربنای حمام قدیمی زرهان را ۴۰۰ متر مربع عنوان کرد و افزود: آورده متقاضی ۵۰ میلیارد ریال و ارزش ملک ۴۰ میلیارد ریال و ۳۰ میلیارد ریال نیز میزان تسهیلات دریافتی این پروژه است.

وی خاطرنشان کرد: مرمت و بازسازی این پروژه از سال ۱۳۹۹ آغاز شده و بهمن ماه جاری تکمیل و بازگشایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha