۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۲۱
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85377573
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

۲۴ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز گیلانی به بلوغ سیاسی رسیدند

رشت - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: طبق آخرین آمار رای اولی‌های این استان برای شرکت در انتخابات ۱۱ اسفند، حدود ۲۴ هزار و ۲۰۰ نفر هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسین رمضانی عصر روز دوشنبه به مناسبت دهه مبارک فجر در نشست خبری در رشت اظهار کرد: از مجموع رای اولی‌های گیلان نزدیک ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر پسر و ۱۱ هزار و ۴۰۰ نفر دختر هستند.

وی اضافه کرد: برنامه‌های ویژه‌ای اعم از تبیین ویژگی‌های یک نماینده اصلح، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با محوریت مناظره دانش‌آموزان با هم و با حضور دبیران، برپایی کارگاه‌های تببین اهمیت انتخابات با حضور صاحبنظران، برگزاری همایش رای اولی‌های استان به تفکیک پسر و دختر در مناطق ۳۴ گانه آموزش و پرورش و نیز در مدارس، برنامه‌ریزی شده‌است.

این مسئول خاطرنشان کرد: راه‌اندازی پویش‌های مجازی در بستر شاد و پیام رسان‌های داخلی با عناوین «من رای اولی هستم و رای من اثر دارد» از دیگر برنامه‌ها برای رای اولی‌هاست ضمن اینکه رویکرد این برنامه‌ها گفت و گو محوری و کنشی است.

وی در ادامه، انتخابات شوراهای دانش‌آموزی را تمرینی برای حضور دانش‌آموزان در مسئولیت‌های اجتماعی عنوان کرد و افزود: انتخابات شوراهای دانش‌آموزی تمام ساز و کارهای انتخاب واقعی را دارد و دانش‌آموزان این حضور را در انتخابات تمرین می‌کنند.

رمضانی خاطر نشان کرد: یکی از ۶ ساحت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش؛ سیاسی و اجتماعی است که از این فضا به منظور تبیین انتخابات برای دانش‌آموزان استفاده می‌شود.

وی با اشاره به نقش مهم رای اولی‌ها در ترغیب خانواده‌ها برای حضور باشکوه در انتخابات اضافه کرد: دانش‌آموزان به عنوان سفیران می‌توانند اهمیت حضور در انتخابات را برای خانواده ها تبیین کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در بخش دیگری از سخنانش درباره تاثیر معدل در کنکور اظهار کرد: این امر در کنکور ۱۴۰۳ معادل ۵۰ درصد خواهد بود و در ۱۴۰۴ به ۶۰ درصد خواهد رسید ضمن اینکه در کنکور ۱۴۰۲، تاثیر معدل ۴۰ درصد بود.

وی بیان کرد: تاثیر معدل در کنکور موجب شده تا برنامه‌های جدیدی برای آموزش و پرورش در ارتباط با برنامه درسی، نحوه برگزاری آموزش‌های نهایی، نحوه تصحیح اوراق امتحانی طراحی شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

رمضانی با بیان اینکه شیوه قبلی (عدم تاثیر معدل یا سوابق تحصیلی در کنکور) دانش‌آموزان را ترغیب به تست زنی می‌کرد، خاطر نشان کرد: در شیوه جدید عمده تمرکز بر روی محتوی است و معلمان می‌توانند نقش تربیتی خود را پررنگ‌تر کنند.

وی به موضوع تغییرات مهم در موضوع طراحی سئوالات در شیوه جدید اشاره کرد و افزود: طرح پرسش‌ها با رویکرد مفهومی خواهد بود از این رو دانش‌آموزان باید آمادگی پاسخگویی به این نوع سئوالات را داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خاطر نشان کرد: در خرداد ماه ۱۴۰۳ برای نخستین بار علاوه بر پایه دوازدهم، امتحانات پایه دهم و یازدهم نیز به صورت نهایی برگزار می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون ۱۱ ملک آموزش و پرورش گیلان برای مولدسازی شناسایی شده‌است، خاطر نشان کرد: این املاک پس از طی مراحل لازم به مزایده گذاشته خواهد شد.

رمضانی در بخش دیگری از این نشست با تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه آموزش و پرورش اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش، پرورش و تربیت دانش آموزان با ساحت‌های ۶ گانه، عدالت آموزشی، امکان تحصیل برای همه دانش‌آموزان و ساخت مدرسه اعم این دستاوردها است.

در مبانی نظری سند تحول بنیادین ۶ ساحت تربیت شامل؛ اعتقادی، عبادی و اخلاقی، زیستی و بدنی، سیاسی و اجتماعی، اقتصادی و حرفه‌ای، علمی و فناوری، و هنری و زیبایی‌شناختی است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تشریح برنامه‌های این اداره کل برای اعزام دانش‌آموزان به سفرهای معنوی راهیان نور اضافه کرد: این سفر بهترین بستر برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت است.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۷۰ هزار دانش‌آموز است که در حدود چهار هزار واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha