فیلم | مقاوم‌سازی ۸۵۰ واحد از مساکن روستایی مراغه

مراغه- ایرنا- مدیر بنیاد مسکن مراغه گفت: طی یکسال گذشته ۸۵۰ واحد از مساکن روستایی این شهرستان مقاوم‌سازی شد و همزمان با پنجمین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر، هشتصد و پنجاهمین واحد در روستای «اسفستانج» به صورت نمادین افتتاح شد.

«خلیل احمدیان» روز دوشنبه در حاشیه افتتاح نمادین این مساکن روستایی به خبرنگار ایرنا بیان کرد: دولت برای مقاوم‌سازی این مساکن حدود یکهزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی کم‌بهره پرداخت کرده است.

فیلم | مقاوم‌سازی ۸۵۰ واحد از مساکن روستایی مراغه
مقاوم‌سازی ۸۵۰ واحد از مساکن روستایی مراغه

وی با تاکید بر اینکه صاحبان این مساکن نیز حداقل ۲ برابر تسهیلات دولتی آورده نقدی دارند، اضافه کرد: علاوه بر این، مقاوم‌سازی مساکن محرومان به تعداد ۲۳۲ واحد نیز دارای بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

به گفته وی برای هر یک از مساکن محرومان ۲ میلیارد ریال تسهیلات بانکی کم‌بهره پرداخت شده و علاوه بر آن ۳۰۰ میلیون ریال نیز به صورت بلاعوض در اختیار این محرومان قرار گرفته است.

وی این را هم بیان کرد که در مجموع ۶۹ میلیارد تومان به صورت بلاعوض در اختیار محرومان قرار گرفته است و احداث ۱۰۰ واحد دیگر با تسهیلات سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی و کمک بلاعوض یک میلیارد ریالی به زودی آغاز می‌شود.

«احمدیان» افزود: با بهره‌برداری کامل از این تعداد مسکن محرومان، بهره‌مندی نیازمندان شهرستان از مسکن محرومان به حدود ۹۰ درصد می‌رسد.

هزینه هزار و ۲۴۵ میلیارد ریالی برای طرح هادی ۲۷ روستا

مدیر بنیاد مسکن مراغه به اجرای طرح هادی در ۲۷ روستای این شهرستان طی یکسال اخیر اشاره و بیان کرد: در مجموع برای اجرای این طرح‌ها شامل آسفالت‌ریزی و اجرای سنگ‌فرش، یکهزار و ۲۴۵ میلیارد ریال هزینه شد.

«احمدیان» افزود: سنگ‌فرش در سه روستای «اوزبک»، «یورک» و «اسفستانج» اجرا شده که امروز به صورت نمادین در روستای «استفستانج» افتتاح شد.

فیلم | مقاوم‌سازی ۸۵۰ واحد از مساکن روستایی مراغه
سنگ‌فرش در سه روستای «اوزبک»، «یورک» و «اسفستانج» اجرا شد

وی اضافه کرد: در مجحموع برای سنگ‌فرش این روستاها حدود ۴۵ میلیارد ریال هزینه شده که ۱۶.۵ میلیارد ریال آن در روستای «اسفنستانج» هزینه شده است.

به گفته وی یکهزار و ۶۵۰ مترمربع سنگ فرش، ۳۵۰ متر اجرای جوب و جدول و ۶۵ متر دیوار کناری با لاشه‌چینی در روستای «اسفستانج» انجام شده است.

مدیر بنیاد مسکن مراغه به آسفالت‌ریزی در ۲۷ روستا طی یکسال اخیر هم اشاره کرد و افزود: در این روستاها به میزان ۲۵۰ مترمربع و با صرف یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه از محل اعتبارات بنیاد مسکن آسفالت‌ریزی شد و به همین میزان نیز دهیاران هزینه کردند.

به گزارش ایرنا توسعه روستایی در مراغه طی سال گذشته هم با وجود محدودیت‌ها و تنگناهای مالی، روند شتابانی را پشت سر گذاشت تا جایی که به ۱۷ روستا گازرسانی، و ۹۰ کیلومتر راه روستایی احداث شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha