آلمان: غزه یک جهنم زنده است

۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۴۶
کد خبر: 85377665
آلمان: غزه یک جهنم زنده است

لندن – ایرنا – کمیسر دولت آلمان در امور حقوق بشر و کمک‌های بشردوستانه، در آستانه سفرش به فلسطین و سرزمین‌های اشغالی بر لزوم توقف فوری درگیری‌ها در غزه تاکید و مبارزه فلسطینی‌ها برای بقاء در این باریکه را یک «جهنم زنده» توصیف کرد.

به گزارش ایرنا، لوئیز آمتسبرگ با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای دولت آلمان منتشر شد گفت: «حدود چهار ماه است که اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها مجبور به تحمل رنج‌های بی‌اندازه هستند. حقوق بین‌الملل بشردوستانه همه طرف‌ها را موظف می‌کند تا هر کاری که می‌توانند برای محافظت از غیرنظامیان انجام دهند. بنابراین ضروری است که [رژیم] اسرائیل اجازه دهد کمک های بشردوستانه بیشتر از طریق گذرگاه های مرزی وارد نوار غزه شود.»

وی در همین پیوند، توقف فوری جنگ در غزه را حیاتی توصیف و تصریح کرد:‌ در این زمینه، حمایت از کسانی که فعالانه برای برقراری صلح تلاش می کنند، بیش از هر زمان دیگری مهم است.

این مقام آلمانی همچنین بر لزوم تحقق راه حل موسوم به دو دولتی و تشکیل کشور مستقل فلسطین تاکید و اضافه کرد که در سفرش به منطقه، با مقام‌های دو طرف در این زمینه گفت‌وگو خواهد کرد.

او در بخش دیگری از این بیانیه، به جنایات وحشیانه شهرک‌نشینان صهیونیستی در کرانه باختری اشاره کرد و گفت: زندگی فلسطینیان در کرانه باختری، که طی چند سال گذشته به طور فزاینده ای دشوار شده است، یکی دیگر از محورهای دیدارهای من خواهد بود.

آمتسبرگ تصریح کرد: [رژیم] اسرائیل مسئولیت دارد از هرگونه خشونتی که شهرک نشینان اسرائیلی علیه فلسطینی ها مرتکب می شوند، جلوگیری کند و آن‌ها مورد پیگرد قانونی قرار دهد.

به گزارش ایرنا، اشغالگران رژیم صهیونیستی تقریبا هر روز به کرانه باختری یورش می‌برند و پس از درگیری با مبارزان فلسطینی، تعدادی از آنها را بازداشت می‌کنند.

تاکنون صدها فلسطینی از آغاز عملیات طوفان الاقصی در حمله نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری شهید شده‌اند.

با آغاز تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، مبارزان و جوانان فلسطینی در کرانه باختری نیز در بخش های مختلف این منطقه از جمله نابلس، طولکرم، جنین و الخلیل به مقابله با نظامیان رژیم صهیونیستی برخاسته‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی برخلاف قوانین داخلی این رژیم و قوانین بین المللی، اقدام به بازداشت موقت مردم عادی فلسطین در کرانه باختری، غزه و سرزمین های اشغالی می کند و افراد بسیاری بدون اتهام برای ماه ها در زندان می مانند.

از زمان روی کار آمدن کابینه راست‌گرای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، شرایط برای اسرای فلسطینی بدتر شده و «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این کابینه خواستار ندادن غذای کافی به این زندانیان، نداشتن ملاقات و اعدام آنها شده است.

جنگ رژیم صهیونیستی با مردم غزه در حالی به یکصد و بیست و دومین روز خود رسیده که این رژیم در سردرگمی محض کشتار مردم بی دفاع غزه را ادامه داده، در افکار عمومی جهانیان منفورتر شده و مورد پیگرد و محکومیت کشورهای جهان قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha